مرکز رشد توسط کانون پرورش فکری تأسیس شد


ساعت: 17:17
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821859

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از هفتمین نمایشگاه ملی اسباب بازی گفت: مرکز رشد با حضور شرکت های دانش بنیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت بازی و تولید اسباب‌بازی‌های ایرانی برای مصارف داخلی و همچنین تمرکز بر صادرات گفت: محصولات ما در حال حاضر قابل صادرات به ایران است اما به نظر می رسد باید بیشتر به شباهت اسباب بازی ها با فرهنگ خود توجه کنیم. در بین غرفه داران شرکت های مبتنی بر دانش حضور دارند که یکی از نقاط قوت نمایشگاه است.

وی با تشکر از معلمان، دانش آموزان و والدینی که از حضور کلاس های درس در این ایام حمایت کردند، افزود: با حضور دانش آموزان می توانیم نمایشگاه اسباب بازی را در سراسر کشور و سایر استان ها گسترش دهیم و این رویداد را در قالب جشنواره های منطقه ای برگزار کنیم. وی ادامه داد: برای اینکه مانند یک مدرسه و با ایجاد شرکت های دانش بنیان، شرکت های خارجی نیز در جشنواره شرکت کنند و از این طریق محصولات تولیدکنندگان داخلی به ویژه شرکت های دانش بنیان را به کشورهای خارجی صادر کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر چنین رویدادهایی ادامه داد: بی شک برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه و بازار اسباب بازی در جشنواره ملی اسباب بازی می تواند برای نظام آموزشی و دانش آموزان ما موثر باشد. در صورت پوشش رسانه ای برنامه های جشنواره و جلب نظر در این راستا، مردم مطلع شده و برای فروش آثار یا نمایشگاه های مرکز به سایت مراجعه می کنند و در نتیجه فروش محصولات افزایش می یابد.

نوری درباره راهکارهای صادرات اسباب بازی به خارج از ایران گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند. ما همچنین با 13 کشور از طریق بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش منطقه‌ای در ارتباط هستیم. مدیران مرکز باید ترتیبی دهند که انشالله محصولات به کشورهای دیگر ارسال شود و شرکت های خارجی بتوانند از اسباب بازی ها در ایران بازدید کنند.

وی در پایان گفت: مرکز رشد با حضور شرکت های دانش بنیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی می شود و وزارتخانه از آن حمایت می کند.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی مصادف با ایام ماه مبارک رمضان از 21 تا 28 فروردین 1401 از ساعت 17 تا 1 بامداد در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان خیابان حجاب تهران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید