جمعیت ایران در حال سالخوردگی است/ مرکز جمعیت در وزارت بهداشت تأسیس شده است


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912630

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای قانون جمعیت جوانان گفت: متاسفانه جمعیت ایران رو به پیری است و 7 سال فرصت داریم تا از پنجره جمعیتی استفاده کنیم و در نتیجه کانون جمعیت در وزارت بهداشت راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین الهی وزیر بهداشت امروز در حاشیه سفر رئیس جمهور به وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهداشت و ایمنی گفت: این امر در حوزه خدمات ویژه انجام شد. بنابراین افرادی که در دوران کودکی شنوایی خود را از دست داده اند از نظر لهجه نیز مشکل دارند و اگر در دوران طلایی پیوند حلزون انجام دهند، گویش آنها نیز بهبود می یابد.

وی ادامه داد: هر حلزون بیش از 200 میلیون تومان قیمت دارد اما به صورت رایگان ارائه می کنیم و خدمات آن نیز رایگان است و تا پایان سال افراد کم شنوایی و ناشنوایی را به صورت رایگان درمان می کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خدمات لازم برای درمان کرونا را همه مردم احساس کردند. بنابراین در ابتدای دولت سیزدهم 50 هزار بیمار، 700 متوفی و ​​8000 بیمار بدحال داریم.

عین الهی یادآور شد: امسال 6 میلیون نفر بیمه شدند. همچنین 79 مرکز بیمارستانی با حدود 10 هزار تخت فعال کرده ایم و تا پایان سال هر هفته یک بیمارستان بزرگ خواهیم داشت.

وی با اشاره به درمان سرطان از طریق ژن درمانی در کشور بیان کرد: طرح دارو یار به عنوان یک طرح بسیار موفق اجرا شده است و تولید دارو به ارز ترجیحی وابسته نیست بلکه به ارز اسمی بستگی دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قانون حق الزحمه پرستاری در حال اجراست، خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر 10 هزار دانشجوی پزشکی جذب شده اند. علاوه بر این، ما بیش از 1000 متخصص را جذب کرده ایم.

عین الهی با اشاره به اجرای قانون جمعیت جوانان افزود: متأسفانه رو به پیری است و 7 سال فرصت داریم تا از پنجره جمعیتی استفاده کنیم که در نتیجه مرکز جمعیت در وزارت بهداشت راه اندازی شد.

وی بیمه مادران باردار و فرزندان متولد شده تا 5 سال را از جمله اقدامات انجام شده در دولت فعلی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید