پایان اختلاف سازمان بازرسی با دستگاه های متولی اجرای قانون جمعیت جوانان/ عدم ارائه گزارش از سوی وزارت بهداشت علیرغم نقش اصلی در جمعیت!


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855559

معاون سازمان بازرسی کل کشور از راه اندازی مرکز نظارت بر اجرای قانون جوانان در جمعیت پس از پایان اختلاف با دستگاه ها برای اعلام اجرای قانون جوانان در جمعیت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد رحمانیان معاون سازمان بازرسی کل کشور در گفت و گوی ویژه خبری با بیان اینکه این سازمان یکی از دستگاه های نظارتی بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان است، گفت: این سازمان یکی از دستگاه های نظارتی بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان است. دولت، دولت، بهداشت، فرهنگ و سازمان های غیردولتی وظایفی را تعریف کرده اند که وظیفه نظارت و انجام وظایف خود را بر عهده دارند.

وی با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه بر لزوم اجرای این قانون گفت: در این راستا رئیس سازمان بازرسی به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان بسیار اعتقاد دارد و این سازمان بر حسن اجرای قانون نظارت دارد. این قانون او می سازد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور به برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان مجلس و سایر دستگاه ها با حضور رئیس سازمان اشاره کرد و از تشکیل قرارگاه نظارت بر اجرای قانون جوانان خبر داد و گفت: پیگیری هدفمند و سازمان بازرسی در بازرسی از کار کلیه ادارات اعم از دولتی و غیردولتی مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه در این قانون برای همه دستگاه ها تعهداتی پیش بینی شده است، گفت: برای ساماندهی نظارت بر اجرای قانون فوق، وظایف و اختیارات دستگاه های مختلف درج شده و طی مکاتبه ای به آنها ابلاغ می شود. از سازمان بازرسی

رحمانیان افزود: سازمان راستی‌آزمایی پس از دریافت گزارش‌ها و جمع‌بندی نهایی، برنامه ملی راستی‌آزمایی را برای راستی‌آزمایی اقدامات دستگاه‌های مسئول انجام می‌دهد و در صورتی که دستگاه به تعهدات خود عمل نکرده باشد، به مراجع قضایی معرفی می‌شود. “

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه ها باید دستورالعمل ها و آیین نامه هایی را در خصوص نقش اصلی وزارت بهداشت در این حوزه صادر می کردند، افزود: وزارت بهداشت، درمان، راه و شهرسازی و شورای عالی بیمه ضمن ایفای نقش کلیدی در اجرای این امر. قانون هنوز گزارشی از اقدامات انجام شده به سازمان بازرسی ارائه نکرده است!

معاون سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید به اهمیت اجرای قانون جوانان در جمعیت پی ببرند، گفت: اگر مدیران اهمیت اجرای قانون جوانان در جمعیت و اجرای کامل آن را درک کنند، می‌توانیم به اهداف خود برسیم. در این منطقه.

رحمانیان با انتقاد از بوروکراسی اداری برای ارائه مشوق ها، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی موظف شده است زمین های ارزان و حتی رایگان را برای مشمولان تامین کند، اما متأسفانه آنقدر افراد گرفتار بروکراسی اداری هستند که تسلیم می شود.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید