رشد جمعیت در استان قزوین کمتر از شاخص ملی است/ نهادها موظف به اجرای قانون جمعیت جوانان هستند


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866431

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استان قزوین:

کبری علیهانی با بیان اینکه رشد جمعیت استان قزوین کمتر از شاخص کشوری است وی گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه ها کار هماهنگ و همه جانبه ای را در حوزه جمعیتی استان انجام دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; جلسه شفاف سازی قانون حمایت از خانواده و جوانان ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور دکتر صالح قاسمی، دبیر مرکز مطالعات راهبردی و دکتر رضا بخشلو، وکیل معاونت حقوقی رئیس جمهور برگزار شد.

کبری علیهانی در این دیدار گفت: یکی از معدود مواردی که مقام معظم رهبری در سال های اخیر به شدت بر آن تاکید داشته اند و بارها به آن اشاره کرده اند بحث جمعیت است.

وی افزود: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنیم همواره از آینده امیدوارکننده ایران اسلامی گفته اند اما تنها جایی که نسبت به آن هشدار داده اند جمعیت بوده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استان قزوین گفت:

وی افزود: یکی از دلایل موثر در بی نتیجه ماندن این موضوع این است که قوانین پراکنده در حوزه جمعیتی وجود دارد و مسئول مربوطه به وظایف و مسئولیت خود به خوبی آگاهی نداشت.

علیهانی گفت: خوشبختانه قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت در سال 1400 تصویب شد و در آبان ماه رئیس جمهور آن را به مسئولان ابلاغ کرد و از آن زمان کارهایی برای اعمال قانون آغاز شد.

ایجاد پایگاه های جمعیتی در استان ها به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها

وی ادامه داد: شورای راهبردی جمعیت به ستاد جمعیت تبدیل شده است تا مجموعه اقدامات در این مورد جدیتر و جامعتر باشد و هماهنگی بین دستگاهها ایجاد شود.

این مقام مسئول گفت: مرکز جمعیتی کشور با ریاست وزیر کشور و دبیر اداره کل امور بانوان وزارت کشور و در استان ها با ریاست استاندار و دبیرکل به ریاست استاندار و دبیرکل تشکیل می شود. بخشدار.

وی خاطرنشان کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت جوانب مختلف مشکل را در نظر گرفته و تکلیف را به طور شفاف مشخص کرده است که حدود 21 شرح وظایف را شامل می شود و همه دستگاه های اجرایی موظف به انجام آن هستند.

علیهانی گفت: تعدادی از دستگاه ها تفکیک شده و وظایف ویژه ای دارند که به صورت جدولی اعلام می شود. بر این اساس تعدادی از وظایف در سطح ملی تدوین و تعدادی نیز بر اساس اکولوژی منطقه و به دستگاه های ذیربط ارسال می شود.

وی ادامه داد: رشد جمعیت استان قزوین کمتر از شاخص کشوری بوده است. وی گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها بتوانیم گام موثری در این زمینه برداریم و در حوزه جمعیتی کار هماهنگ و همه جانبه ای انجام دهیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده قزوین گفت: این جلسه با هدف تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانان برگزار شد چرا که برخی از مسئولان در بحث اجرای قانون ممکن است در بررسی این موضوع با ابهاماتی مواجه شوند. ضمنا خلاصه ای از قانون جمعیت را به همراه شاخص های مربوطه برای دستگاه ها ارسال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید