دلیل رد جذب رضایان و مهاجم برزیلی از صحبت های مدیرعامل پرسپولیس

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آخرین وضعیت این تیم را تشریح کرد.

رضا درویش درباره باز یا بسته بودن پنجره باشگاه پرسپولیس در حال حاضر گفت: مدل پنجره ما طوری شده که لحظه ای است و کار از ساعت و روز گذشته است. شاید فقط دو روز بعد از آمدن من به باشگاه گفتند پنجره بسته است. ظاهراً در آن زمان، چون اوساگونا قبلاً طلبکار بود، نامه ای آمد و پنجره بسته شد. من تازه در آن زمان رسیدم. شنیدن این موضوع جالب و تعجب برانگیز است اما وقتی از مسائل مالی پرسیدم گفتند که موجودی باشگاه ما فقط هزار تن است.

وی ادامه داد: با دوستانم تماس گرفتم و به لطف یکی از دوستانم پولی به اوساگونا پرداخت و پنجره باز شد. ما نگاه می‌کردیم که چطور می‌توانیم بازیکن بگیریم که این پدیده مطرح شد و گفتند نامه باشگاه رسیده است. به همین دلیل پرسپولیس همچنان قادر به انتقال نیست. نیاز پدیده مربوط به یک سال و نیم پیش است. صحبت هایی که با مدیران قبلی داشتند صورت نگرفت و ظاهرا همانطور که خودشان اذعان دارند مدیر قبلی هم رفتار خوبی با آنها نداشته است. باشگاه پدیده جواب داد و گفت ما پولمان را می خواهیم و پنجره را بست.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: با باشگاه پدیده صحبت کردیم و توافق شد که در 2 تا 3 روز بتوانیم بخشی از پول را پرداخت کنیم. برای بقیه ما مهلتی برای پرداخت هر 10 روز یا یک ماه یک بار داریم. خوشحال بودیم که موانع برداشته شد. در این بین 15 درصد به تیم دادیم و جایزه ای را که اعضای تیم از نیم فصل قبل طلب کرده بودند پرداخت کردیم.

درویش افزود: یکدفعه گفتند درباره بیرانوند بحث شد. 2.5 سال پیش شایعه شده بود که او طلبکار است، اما هنوز طلب خود را دریافت نکرده است. حق با بیرانوند هم بود چون برای پرسپولیس زحمت کشید و بازیکن مطرحی بود. با اینکه برخی از خواسته هایش را بخشیده بود، اما امروز و فردا به او پرداختند که باعث ناراحتی او شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که پرونده بیرانوند قبل از اظهارنظر تند علیه وی حل نشود، گفت: این اتفاق دقیقا در روز بازی با فولاد رخ داد. دربان نداشتیم و از آنها خواستیم در صورت امکان 24 ساعته پنجره را باز کنند. باشگاه هم قول داد در صورت عدم انجام تعهداتش پنجره را دوباره ببندد اما موافقت نکرد. بچه های ارتباطی باشگاه خیلی ناراحت شدند و گفتند ممکن است تیم به زمین بیفتد و حامد لاک در دقیقه 5 لگد بخورد. در این مورد، کسی برای محافظت از دروازه وجود ندارد.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: به هر حال این مشکلات به وجود آمده اما بیرانوند را دلداری داده ایم. او هم ما را دوست داشت و ما مجبور شدیم نصف پول او را بپردازیم. او همچنین پیشنهاد پرداخت موجودی را داد و به او مهلتی از یک ماه تا چهل روز داد. من دیروز این موضوع را مطرح کردم. امروز در راه باشگاه بودم که کاری انجام دهم که گفتند یک بنده خدایی دیگر آمده و می خواهد پنجره را ببندد. از او پرسیدم که کیست و کی می خواهد؟ درخواست معمارزاده به 12 سال پیش برمی گردد. یعنی تا الان این همه طلبکار پشت در نشسته اند و تازه یادشان آمده است؟ ممکن است فکر کنند تانکی برای گرفتن پول پیدا شده است.

درویش توضیح داد: شاید معمارزاده امروز پول چندانی در فوتبال نداشته باشد اما اگر این همه دوستان پرسپولیس را دوست دارند باید امتحان کنند؟ آیا یک مدیر این قدرت را دارد که هر روز به این مسائل فکر کند؟ علاوه بر این موارد، پول هواپیما، هتل و … نیز وجود دارد.

وی در خصوص علت لغو قرار رامین رضایان توضیح داد: او به عنوان یک پرسپولیسی علاقه زیادی به حضور داشت. در 15 روز گذشته بیش از 10 مکاتبه با الدحیل داشتیم. آنها هر بار چیزی می خواستند. یک بار گفتند باید تعهد مالی داشته باشیم و به این باشگاه پول بدهیم که گفتیم می دهیم. بعد گفتند این مقدار را زیاد کنید که باز هم گفتیم. 48 ساعت پیش مدیربرنامه هاش آخرین مبلغ رو اعلام کرد و وقتی ایمیل زدیم گفتیم حاضریم صد هزار دلار تعهد بدیم تا رضایان قراردادش رو فسخ کنه و به تیم محبوبش بیاد.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: از آنجایی که طرفداران پر و پا قرص پرسپولیس هم می خواستند رضاییان را به خدمت بگیرند، ما حاضر بودیم این کارها را انجام دهیم تا بتوانیم در خدمت او باشیم اما ساعت 12:30 شب گذشته که با مدیر برنامه های او صحبت کردیم، گفت آخرین صبحی که با قطری ها داشتیم گفتند ساعت 2-3 بعدازظهر امروز جواب می دهند. او ساعت 15 امروز با ما تماس گرفت و گفت با وجود اینکه الدحیل رضایان را از لیست خارج کرده است، اما تحت هیچ شرایطی نمی خواهد قراردادش را فسخ کند. من به عنوان مدیرعامل پرسپولیس چه کار دیگری باید انجام می دادم که می توانست کوتاه باشد و نکردم.

درویش در خصوص دلیل غیبت مهاجم برزیلی گفت: شاید باورش سخت باشد که تا ساعت چهار صبح امروز با یحیی گل محمدی مکاتبه و ایمیلی مبنی بر جذب بازیکن انجام شده تا بررسی شود که این بازیکن چگونه درخواست کرده است. به او پرداخت. بالاخره در آن زمان از بازیکن برزیلی که در پرتغال به سر می برد، پاسخ مثبت دریافت کردیم. امروز ساعت 12 به من گفتند نام این بازیکن، مدیر برنامه های خارجی و همراهش را تحویل بدهم تا برایشان پاسپورت بگیرم. با کمک و مساعدت بچه های باشگاه بلیتی بدون پول برای آنها گرفتیم که حدود 60 میلیون تن هزینه داشت.

وی افزود: جالب است که ساعت 16:37 باشگاه به این بازیکن ایمیل زد که تا فردا صبح باید 500 هزار دلار به ما بدهید تا او را آزاد کنیم. به همکار بین المللی ام گفتم اگر نمی داند تمام دنیا آخر هفته بانک ها را بسته اند به این باشگاه بگو. فرض کنید من این پول را در جیبم دارم. چگونه می توانم آن را انتقال دهم؟ در مکاتبات قبلی هم همین را نگفتید. اول گفتند 150 تا 200 هزار دلار. وقتی فهمیدند ما به این بازیکن نیاز داریم، اعلام کردند که او باید 250 هزار دلار بپردازد. گفتم بعد از عقد قرارداد ظرف 10 روز حاضریم این مبلغ را پرداخت کنیم که این بحث منطقی است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ما به عنوان مهاجم مشکل داریم و گفتیم حاضریم در دو قسط پرداخت کنیم. فردا بانک تعطیل است و آخرین روز حواله ماست اما گفتند فقط تا فردا صبح می توانیم این پول را قبول کنیم وگرنه حواله انجام نمی شود. البته این مبلغ جدا از صدها هزار دلار برای هر بازیکن است. به من نشان دهید که چگونه می توانم او را جذب کنم.

درویش در خصوص آخرین وضعیت جدایی مهدی شیری گفت: از قبل به ما اطلاع داده اند که فولاد می خواهد رقت خود را تغییر دهد. در ضمن باشگاه به ما نامه داده و می خواهد شیری را جذب کند. اعلام کرده ایم اگر شیری بخواهد حاضریم پاتوسی را بگیریم و این بازیکن را به فولاد بدهیم اما هنوز جواب دقیقی نشنیده ایم. شنیدم حتی می خواستند به تیم هایی مثل استقلال هم بازیکن بدهند اما مشخص است که برای پرسپولیس دخالت و مقاومت می کنند. تاکنون نتوانسته ایم این تبادل را انجام دهیم.

وی در خصوص میزان کمک های باشگاه پدیده توضیح داد: قطعا همه این مشکلات را حل خواهیم کرد. ما آمده ایم تا وظیفه خود را انجام دهیم، اما باید زمان باشد. شما قطعا از وضعیت اقتصادی جامعه امروز آگاه هستید. پول درآوردن برای باشگاه ما کار آسانی نیست. کارخانه هایی مانند فولاد و شرکت های معدنی گردش مالی بسیار قوی دارند و جابه جایی پول برای آنها آسان است. تنها منبع درآمد ما تبلیغات دور زمین و فضای جلو و پشت پیراهن است. همه این جاها را پیش من دادند و پولشان را گرفتند اما با همه این تفاسیر دوستانم کمک کردند و راهی پیدا کردند. هواداران نیز مهربان و آرام هستند تا بتوانیم بر مشکلات و موانع غلبه کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: گفتن دو میلیارد راحت است اما دو روز پیش این مبلغ را به پدیده پرداخت کردیم. 2-3 روز دیگر یک میلیارد دیگر می دهیم. چند روز بعد هنوز یک میلیارد باید پرداخت کنیم. برای مبلغ باقی مانده باید یک میلیارد تن در ماه پرداخت کنیم.

درویش افزود: برای رضایت نامه محمد نادری باید 105 هزار یورو به باشگاه بلژیکی بدهیم. امروز شرمنده یکی از دوستانم شدم و او از ما خواست 30 هزار یورو به این باشگاه بدهیم تا پنجره ما را نبندند. برای پرداخت این اپلیکیشن درخواست قسط دادیم که در صورت پرداخت قسط اول مشکل حل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس در پایان نقل و انتقالات می تواند بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد، گفت: امیدواریم. کادرفانی و گل محمدی اسامی بازیکنان آزاد جهان را به خود اختصاص دادند. اگر بازیکن آزاد باشد، پس از پایان مهلت نقل و انتقالات همچنان می تواند به خدمت گرفته شود. گل محمدی ساعاتی پیش با من صحبت کرد و گفت که خودش فیلم را با 35 بازیکن تماشا کرده و تعدادی را برای همکارانش فرستاده تا تحلیل کنند. تیم، باشگاه و کادر فنی مصمم هستند کاری را که در شأن پرسپولیس است انجام دهند.

مدیرعامل پرسپولیس در گفتگو با شب های فوتبال گفت: او ممکن است بازیکن باشد اما ما می خواهیم به اندازه پرسپولیس بزرگ شود و جایگاه ثابتی به دست آورد. وگرنه بازیکن جوان و با استعدادی داریم.

نعمتی درویش در خصوص پیشنهاد خارجی سیامک گفت: او پیشنهاد داشت اما هنوز در این باره صحبتی نکرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید