دلیل ماندن فرمانده آزمایشی در روسیه مشخص شد

دلیل ماندن فرمانده آزمایشی در روسیه مشخص شد

فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال امیر عابدزاده، مهدی طارمی و سردار آزمون را جزو بهترین های جهان در سال 2021 معرفی کرد.ادموند اختر مهاجم سابق استقلال در این تحلیل توضیح می دهد. او افسوس می خورد که چرا مهدی طارمی دیر به اروپا رفت.

طارمی و سردار آزمون از بهترین بازیکنان جهان در سال 2021 هستند. افتخار بزرگی است…

آره. به نظر من سردار یکی از بهترین بازیکنان آسیاست. تا حدودی می دانم چرا زنیت را دوست ندارد و در روسیه به کارش ادامه می دهد. پولی که می گیرد شیرین است. باشگاه های زنیت پول زیادی دارند. حقوق ها را به موقع پرداخت می کند. سردار احتمالا در این موضوع وسواس دارد و نمی خواهد برود.

پس آیا حقوق او دلیل ماندن او در روسیه است؟

شک نکنید حداقل حقوقی که سردار از زنیت در سال می گیرد 5 میلیون یورو است. 5 سال است که تیم های مختلف در سراسر دنیا خواهان آزمون هستند اما سردار نمی رود. به نظر من سردار آزمون باید پول مورد نیازش را بگیرد. از این پس او باید هدف خود را تغییر دهد. او در سن مناسب است. اکنون بهترین زمان برای انتقال به تیم های بزرگ جهان است. او مطمئنا با یک انتخاب خوب می تواند موفقیت خود را در زنیت تکرار کند. او باید مثل مهدی طارمی تصمیم بگیرد.

مهدی طارمی در فوتبال اروپا نیز به بلوغ رسیده و در حال حاضر یکی از بهترین مهاجمان قاره است.

آره. به نظر من مهدی طارمی با یک انتخاب خوب 10 سال از فوتبالش جدا شد. می خواهم مهدی قبل از رفتن به الغرافه پرتغال را انتخاب کند. اگر طارمی به جای 29 سال حالا 25 سال داشت می توانست به یکی از گران قیمت ترین بازیکنان جهان تبدیل شود. او می توانست به بهترین تیم های جهان برود و دیگر آرزوی بازی در باشگاهی مانند رئال را نداشت. طارمی همه چیز را دارد. قدرت، سرعت، هوش و از همه مهمتر بدون آسیب دیدگی. می بینید که بازیکنان ما در اروپا چقدر مصدوم هستند. با این حال مهدی تمام توانایی های بدنی خود را یک جا دارد. تا اینجا خودش را ثابت کرده است. لیگ پرتغال درجه یک نیست اما پورتو در جهان اول است. وقتی بتوانید خود را در آنجا ثابت کنید، بازیکن بزرگی هستید.

گل های او در لیگ قهرمانان نیز به او کمک کرد تا به شهرت برسد.

درست است. مهدی برای تیم هایی چون چلسی، یوونتوس و لیورپول گلزنی کرده است. اینها ویترین هستند. بازیکن را برجسته تر می کند. اگر مهدی به جای الغرافه به پرتغال می رفت الان وضعیتش بهتر بود. او در انتخاب قطر اشتباه کرد. باز هم مشکلی نیست انصافاً در آن دوره هم کار بزرگی انجام داد.

امیر عابدزاده نیز با تمام روحیه جنگندگی خود توانست یکی از بهترین های جهان شود.

این که از سن پدرت بیرون بیایی کار بزرگی است. امیر دوران نوجوانی خود را در اروپا گذراند و تنها زندگی کرد. به نظر من عملکرد امیر قابل تحسین است. راهش را ببین او از ماریتیمو، تیم پنجم اروپا، به پونفرادینا، تیم سوم اروپا رفت. امیدوارم در آنجا موفق شود و به لالیگا برود. این یک افتخار برای همه ماست. یک نکته دیگر هم بگویم. امیر، بیرانوند، گلی زاده، علیپور یا نیاسمند می توانستند در ایران باشند و 5 برابر بیشتر پول بگیرند اما برای پیشرفت به اروپا رفتند. این نشان می دهد که چرا بازیکنان ما موفق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید