دوزیستان; رهبر انتشار اوت / ابلق تنها در 3 روز میلیاردها فروخت


ساعت: 17:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891222

در میان فیلم های اکران شده در مردادماه، فیلم دوزیست به نویسندگی و کارگردانی برزو نیک نژاد سرآمد ماه معرفی شد. فیلمی به تهیه کنندگی سعید خانی محصول سال 1397 که به دلیل کرونا اکنون در راه اکران نقره ای است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکران سینمادر مرداد ماه مصادف با آغاز ایام سوگواری امام حسین (ع) در مقطعی تعطیل شد و در برخی روزها اکران فیلم های کمدی متوقف شد و این فرصت برای فیلم هایی با جنبه اجتماعی به وجود آمد. ژانر برای محبوبیت بیشتر عموم می آید و رتبه بندی شما برای آنها هستید

در میان فیلم های اکران شده در ماه اوت، فیلم “دوزیست» به نویسندگی و کارگردانی برزو نیک نژاد رهبر مرداد نام دارد; فیلمی به تهیه کنندگی سعید خانی محصول سال 1377 که اکنون به لطف کرونا به اکران نقره ای راه پیدا کرده است.

دوزیستان; فیلمی تلخ و اجتماعی


69fa791b c764 42b1 ad78 8e4dc7c6a65f خبر خاکستری

«دوزیست» که از 30 مرداد اکران شد، در 297 سالن سینما موفق به فروش 4 میلیارد و 375 میلیونی شد. جواد عزتی، پیمان جمشیدی، ستاره پسیانی، الهام آهوان، سعید پورصمیمی، مانی حقیقی بازیگران جدیدترین فیلم نیک نژاد هستند. هادی حجازی فر در این فیلم نقشی کاملا متفاوت در دوران بازیگری خود ثبت کرد.

فیلم سینما “دوزیستبرخلاف تلویزیون، سینما و حتی نمایش خانگی برزو نیک نژاد، این فیلم اجتماعی با مضمونی بسیار تلخ و گزنده است. مردم نیک نژاد را با کارهای طنز و کمدی مانند «عظیم درسره، دودکش، زپس، سموتن برور» در تلویزیون و سینما به یاد می آورند و حالا با سریال آفتاب پرست در شبکه بومی سیما؛ از نیک نژاد یاد می کنند. اما در فیلم «دوزیستان» با جلوه ای بسیار جدی، تلخ و کاملا خاکستری همراه هستند. اما اجرای کاملا متفاوت هادی حجازی فر و جذابیت های گاه و بیگاه سهرا پسیانی از تلخی داستان کاسته شد.

فروش میلیاردی ابلق تنها در 3 روز


29469478 5422 401d b56d 7ab3861a1f2b خبر خاکستری

اما این روزها مخاطبان سینما با اکران جدیدترین فیلم نرگس آبیار گیشه را در اختیار گرفته اند. فیلم سینما “یک ابر«که اکران سراسری خود را از 5 مرداد آغاز کرد، تنها در این سه روز و در 185 سالن در سراسر کشور بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان فروخته است.

نرگس آبیار پس از همکاری درخشان با هوتن شکیبا و الناز شاکردوست در فیلم «شبی که ماه کامل شد» این تلاش موفق را این بار در فیلم «ابلق» تکرار کرد. در این فیلم غیر از زوج شکیبا و شاکردوست، بهرام رادان، گلاره عباسی، مهران احمدی، گیتی معینی و شادی کرم رودی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم ابلق به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی که برنده چهار سیمرغ بلورین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از جمله سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد، اکنون به مدت 3 روز سومین فیلم پرفروش سینمای ایران شده است. .

اما رتبه دوم گیشه مردادماه به «زالاوا» اولین ساخته ارسلان امیری رسید. فیلمی که 17 مرداد افتتاح شد و تاکنون بیش از یک میلیارد و 830 میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «زالاوا» که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر توانست جوایز بسیاری از جمله سیمور بهترین کارگردانی فیلم اول، سیمور بهترین فیلمنامه، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و سیمور بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای پوریا رحیمی سام را از آن خود کند. . این فیلم در حضور بین المللی خود دست پر بوده و جایزه بزرگ بهترین فیلم را در هفته منتقدان فیلم ونیز در سال 1400 دریافت کرده است.

علاوه بر پوریا رحیمی سام، نوید پورفرج و هدی زین العابدین نیز دیگر بازیگران اصلی این فیلم در ژانر ترسناک و ترسناک هستند.

رویای سهراب در پایان گیشه


8188e9a6 5921 4808 9fb8 63f8469ad5a4 خبر خاکستری

فیلم کمدی «کوزوو» به نویسندگی و کارگردانی میثم هاشمی طبا 470 میلیون تومان، فیلم «شب طلایی» اولین ساخته یوسف حاتمی کیا و تهیه کنندگی ابراهیم حاتمی کیا 49 میلیون تومان، فیلم «زا مرجان» به فروش 49 میلیون تومان رسید. به نویسندگی و کارگردانی حمید زاگرنیاد با فروش 23 میلیون تومان و در نهایت فیلم «رویای سهراب» که درباره سهراب سپهری شاعر مشهور ایرانی است به کارگردانی علی کاویتان با فروش 16 میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار دارند. سینما در مرداد

اما فیلم کمدی اینفرادی به کارگردانی مسعود اطیابی که سال گذشته با فیلم کمدی دینامیت پرفروش ترین فیلم دوران کرونا بود، امسال با فروش 57 میلیارد و 437 میلیون نفر در صدر جدول گیشه سینمای ایران قرار دارد که در میان آن ها فیلم کمدی قرار دارد. «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی با فروش بالغ بر 40 میلیارد و 411 میلیون تومان تاکنون در جایگاه دوم گیشه قرار گرفت.


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید