دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافق نیست!

دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافق نیست!

علیرضا فاتی (عضو هیات مدیره مرکز هماهنگی شورای استانداری تهران) امنیت شغلی، معیشتی و تامین اجتماعی را مهمترین دغدغه کارگران می داند و می گوید: همه این مسائل متاثر از سیاست های دولت است و اگر سیاست گذاری شود. در سطح کلان اصلاح نشود، مشکلات کارگران برطرف نخواهد شد.»

وی گفت: امروز با وجود افزایش 57 درصدی دستمزدها، معیشت کارگران همچنان با مشکل مواجه است، در حالی که کسانی که کار می کنند دغدغه تامین نیازهای اولیه خود را ندارند.

فتحی ادامه داد: مشکلات زندگی در چند سال گذشته گریبانگیر کارگران و بازنشستگان شده است و به نظر می رسد با سیاست های ریاضتی دولت این وضعیت ادامه پیدا کند.

یکی از اعضای هیات مدیره مرکز هماهنگی شورای استان تهران با انتقاد از عدم افزایش مستمری ها در دومین ماه سال گفت: متاسفانه به نظر می رسد دولت در این زمینه کوتاهی می کند در حالی که افزایش دستمزدها مطابق مصوبه شورای عالی است. کار یدی. ” سوال اینجاست که چرا دولت تا امروز با این افزایش حقوق موافقت نکرده است! حقوق بازنشستگان حاصل سال ها بیمه است و در واقع آنچه امروز به عنوان حقوق به آنها پرداخت می شود، پولی است که از جیب خودشان می آید.

فتحی همچنین با انتقاد از وضعیت خدمات درمانی بیمه شدگان گفت: نمی توان از تامین اجتماعی صحبت کرد اما به کاهش و ضعف خدمات درمانی این صندوق اشاره ای نکردیم. کارگران آنطور که باید و شاید به خدمات بهداشتی کافی دسترسی ندارند و در عین حال مبالغ قابل توجهی را به صندوق بیمه می پردازند. منکر مشکلات صندوق نیستیم اما هزینه این مشکلات نباید بر دوش کارمند و بازنشسته باشد. وقتی مریض یا پیر هستند برای آسایش پاداش می پردازند، اما متاسفانه این راحتی دست نیافتنی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید