آیا دولت با افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان موافق است؟

آیا دولت با افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان موافق است؟

ابراهیم رئیسی در پنج روز گذشته حداقل دو بار موضع حمایتی در مورد بازنشستگان داشته است. می توان از آنها به عنوان چراغ سبز وی به دولت سیزدهم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نام برد.

رئیسی برای اولین بار 10 تیرماه و در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان مرکزی در خصوص حمایت از مستمری بگیران و برنامه های دولت در این حوزه گفت: دولت در حمایت از بازنشستگان تردیدی ندارد. ، ما موظف به توجه به بازنشستگان می دانیم.
دستور رسیدگی به مسائل حقوق بازنشستگان

برای دومین بار روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئیس جمهور همین سخنان را تکرار کرد و دستور رسیدگی به مشکلات حقوق بازنشستگان را صادر کرد.

البته این مواضع پس از آن اتخاذ شد که مجلس تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان CSR را به دلیل ورشکستگی قانونی باطل اعلام کرد.
تشکل های بازنشستگی از سخنان رئیسی استقبال می کنند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیش از این نیز به احتمال افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده ها اشاره کرده بود که به شرح زیر است: موضوع افزایش حقوق مستمری بگیران غیرحداقل پس از رفع آن، سازمان جدید را صادر خواهد کرد. دستور بازنشستگی و پرداخت مابه التفاوت افزایش جدید او آماده است.

از سوی دیگر تشکل های رسمی مستمری بگیران تامین اجتماعی اتفاقات این چند روزه را باز شدن گره افزایش دستمزدشان تعریف می کنند.

علی دهگانکیا رئیس مرکز مستمری بگیران بیمه اجتماعی شهر تهران در این باره به تجارت نیوز گفت: بعید است با افزایش 38 درصدی مستمری مستمری بگیران غیرحداقل بگیر در سال 1401 مشکل خاصی ایجاد شود.

وی افزود: از مقایسه سمت‌های رئیس مجلس و رئیس‌جمهور پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه جاری در افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس پیشنهاد اولیه برجام بازنگری شود. مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی احکام جدید صادر و مابه التفاوت چهار ماهه اول سال صادر می شود در اسرع وقت پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید