دولت با انتقال ساعت کاری دستگاه های اجرایی تهران تا پایان آبان موافقت کرد


ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905414

هیات وزیران با پیشنهاد استاندار تهران مبنی بر تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی در تهران تا پایان آبان ماه جاری موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تصویب هیات وزیران، دستگاه های اجرایی مستقر در تهران موظف شدند تا پایان آبان ماه سال جاری از ساعت 7 تا 9 صبح به مدت 2 ساعت طرح جانمایی را اجرا کنند.

هیات وزیران به منظور مدیریت تقاضای سفرهای درون شهری، کاهش ترافیک سنگین در معابر اصلی تهران، افزایش بهره وری، انعطاف پذیری کاری و کاهش حجم سفر کارکنان دولت و عوارض ناشی از آن، این تصمیم را اتخاذ کرد.

بر اساس این مصوبه حضور و غیاب کارکنان در طول شبانه روز مطابق ضوابط و مقررات مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری (مشروط به سقف 44 ساعت در هفته) بوده و پایان فعالیت کارکنان براساس ضوابط و مقررات مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود. در زمان ورود آنها به محل کار.

همچنین به منظور ارائه خدمات مطلوب و اجرای صحیح مفاد این تصویب‌نامه، آغاز عملیات اجرایی برخی دستگاه‌های اجرایی به شرح زیر است:

1- شروع کار خدمات بانکی ساعت 7:30 صبح و حضور کارکنان بانک نیم ساعت زودتر (7:00) می باشد.

2- ساعت شروع شیفت صبح مدارس ابتدایی شهر تهران 8:30 صبح و مقطع متوسطه از ساعت 7:30 صبح تعیین شده است. مدارس ابتدایی باید طوری برنامه ریزی کنند که از ساعت 7:30 صبح شروع به پذیرش دانش آموز کنند و در این فرصت به اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و ورزشی بپردازند.

3- شروع به کار نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی پس از اخذ مجوزهای لازم ساعت 6:30 صبح و قبل از آن تعیین شده است.

4- ساعت شروع شیفت صبح کارخانجات و کارگاه ها ساعت 6 صبح تعیین شده و سایر شیفت های کاری بر این اساس تغییر خواهد کرد.

5- هرگونه حرکت، تخلیه و بارگیری کامیون و کامیون از ساعت 6:30 الی 9:00 ممنوع است. پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به اجرای طرح تشدید، برخورد و اعمال قانون با متخلفان ایست و انسداد غیرمجاز است.

تعیین حق بیمه وسایل نقلیه ریلی

با پیشنهاد وزارت اقتصاد و دارایی و تصویب هیأت وزیران، حداکثر حق بیمه وسایل نقلیه ریلی موضوع قانون بیمه اجباری خسارات وارده به اشخاص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه تعیین می شود.

بررسی مصوبات دولت در خصوص ابطال صریح مصوبات در بازه زمانی 1 فروردین 1300 تا 29 اسفند 1312.

هیأت وزیران در اجرای تکلیف مقرر در قانون تنظیم و تنقیح قوانین و آیین نامه های کشور به معاونت حقوقی رئیس جمهور پیشنهاد بررسی مصوبات دولت در خصوص ابطال صریح از اول فروردین 1300 تا 29 اسفند 1312 هجری شمسی اعم از معرفی شده یا منقضی یا مشمول توسط مصوبات بعدی رد یا به طور ضمنی لغو شده است.

لازم به ذکر است که اعلام بطلان تصمیم موجب سلب حقوق مکتسبه یا اعاده تصمیمات ابطال شده نمی شود.

اصلاح آیین نامه تجدیدنظر شده بیمه خسارات وارده به اشخاص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زمینی

هیات وزیران با پیشنهاد اصلاح مصوبه فوق با توجه به تکلیف مقرر در مصوبه بازنگری شده مربوط به بیمه خسارات وارده به اشخاص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زمینی، جهت به روز رسانی پیوست ها و ضمایم این مصوبه موافقت کرد.

اصلاحیه مصوبه دولت مبنی بر تعویق اعتبارات اعطایی به کشاورزان آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی

هیات وزیران با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اصلاح و الحاق به مصوبه مربوط به توقف امدادرسانی به کشاورزان آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی موافقت کرد.

بر این اساس سود، کارمزد و هزینه های انتقال اصل تسهیلات دریافتی کشاورزان سیل زده و سیل زده استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر و خراسان جنوبی به مبلغ 10 هزار تومان. میلیارد ریال از 17 دی ماه 1400 به مدت سه سال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین می شود.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور متعهد می شود هزینه های مذکور را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حساب های بودجه سال های آتی پیش بینی و تصویب و به شبکه بانکی پرداخت کند. این ضمانت نامه موجب سلب مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالبات آنها نمی شود.

همچنین پرداخت سود و کارمزد تسهیلات بانکی به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال به مدت 5 سال و با معرفی استانداران استان های مذکور و با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور برای جبران خسارات وارده کشاورزان آسیب دیده از سیل و خیس‌کاری هشتم دی ماه 1400 در استان‌های مذکور به‌صورت زنجیره‌ای قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است حداکثر میزان سقف فردی سازوکار توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود.

دولت تغییراتی را در اساسنامه صندوق ملی مسکن تصویب کرد

هیات وزیران با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اصلاح اساسنامه مذکور به منظور جلب نظر هیات نگهبان و رفع ایرادات به اساسنامه صندوق ملی مسکن موافقت کرد.

موافقت دولت با اصلاح آئین نامه قانون حمایت از بنگاه ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی ابداعات و اختراعات

به منظور تامین نظر شورای اسلامی و رفع مغایرت های قانونی موجود در خصوص اصلاح مفاد اجرایی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی ابداعات و اختراعات، هیات وزیران موافقت کرد. به پیشنهاد اصلاح مصوبه فوق.

بر اساس اصلاحیه فوق، کارگروهی برای پیشنهاد سیاست ها و اقدامات اجرایی و ایجاد ساز و کار لازم برای اجرای قوانین و مقررات مربوط تشکیل می شود. کارگروه مذکور موظف است سازوکار لازم را برای اجرای قوانین و مقررات مربوط در چارچوب سیاست های هیئت فناوری ها و محصولات دانش بنیان ایجاد کند.

توافق بر سر اصلاح آئین نامه مشارکت دولت در ایجاد و تقویت صندوق های غیردولتی تحقیقات علمی و فناوری

هیأت وزیران برای ارائه نظر هیأت تجدیدنظر و اجرای مصوبات دولت با قوانین مربوط به مفاد اجرایی ماده (44) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، موضوع به مشارکت دولت در تشکیل صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری و تقویت این صندوق‌ها، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور مبنی بر اصلاح آیین‌نامه مذکور موافقت کرد.

بر اساس این اصلاحیه، اعطای و لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت صندوق های مذکور در چارچوب اساسنامه و سایر قوانین و مقررات مربوط، به عهده کارگروه موضوع ماده (4) قوه مجریه می باشد. آیین نامه قانون حمایت از بنگاه ها و مؤسسات دانش و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و اصلاحات بعدی آن.

اختصاص درصدی از اعتبارات به دستگاه های اجرایی جهت ایجاد برنامه های فرهنگ سازی و آگاهی بخشی

بر اساس تکلیف مندرج در بند (ج) ماده (37) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مبنی بر اختصاص یک درصد اعتبارات هزینه ای به دستگاه های اجرایی به استثنای فصول (1) (4) و (6) هیأت وزیران به منظور تهیه طرح کشت و آگاهی و اطلاع رسانی توسط سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با مقامات اجرایی موافقت کرد تا ضمانت نامه کتبی با امضای رئیس سازمان صدا و سیما را برای تولید بپذیرند. از برنامه های مذکور

دیدگاهتان را بنویسید