دولت به سوالات شورای اجرایی درباره افزایش حقوق بازنشستگان پاسخ داد

دولت به سوالات شورای اجرایی درباره افزایش حقوق بازنشستگان پاسخ داد

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با شرکت ها برای مذاکره کارگری گفت: طبق دستور قبلی رئیس سازمان اداری استخدامی کشور مقرر شد با کمک دولت و مجلس نسبت به ساماندهی این امر اقدام مشترکی انجام دهند.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به اینکه در آستانه روز عروسی هستیم، احکام ازدواج، اشتغال و مددکاری به کمیته ای ارجاع شده تا در جلسه بعدی هیئت دولت به تصویب برسد.

وی در خصوص سفر رئیس جمهور به ترکمنستان و دیدار با پوتین گفت: اجلاس سران خزر که امروز به دعوت رئیس جمهور ترکمنستان برگزار شد، یکی از موضوعات مورد بحث در این اجلاس و دیدارهای دوجانبه خواهد بود. تاثیری که این روزها شاهد آن هستیم.

سخنگوی دولت گفت: قانونگذار تکلیف را تعیین کرده است. افزایش مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری ​​همچنان توسط هیئت دولت انجام می شود، اما با افزایش مستمری های تامین اجتماعی در لایحه بودجه 1401 افزایش 10 درصدی پیش بینی شده است. اما در تدابیر سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بیش از آن مد نظر است تا هم قدرت خرید حفظ شود و هم بتوان این مبلغ را تامین کرد. شورای اجرایی در خصوص این مصوبه نقطه نظرات، سوالات و ابهاماتی داشت و دولت نیز به شورا پاسخ داد.

وی ادامه داد: پس از دیدار رئیس جمهور با بازنشستگان دستوری به معاون اول داد که وی نیز با احزاب جلسه داشت.

بهادری جهرمی درباره مشوق های طرح جوانان گفت: رئیس جمهور بر این موضوع تاکید زیادی دارد و معاون رئیس جمهور نیز برای بانوان تاکید دارد. قرعه کشی خودرو یا خانه در اولویت قرار دارد. افزایش حق خانواده نیز در اختیار دولت است و دولت از آن در عرصه عمومی و زایمان حمایت خواهد کرد.

سخنگوی دولت درباره تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت سیزدهم نیست، برنامه مجلس دهم در سال 97 بود و در نهایت دولت با آن موافقت کرد اما اکنون باید دید مجلس یازدهم برنامه ای برای تشکیل وزارت بازرگانی دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید