دولت لبنان به بازگشت سفیر عربستان سعودی به بیروت واکنش نشان داد

وی افزود: تاکید می کنیم که لبنان به عنوان یک کشور عربی به خود افتخار می کند و متعهد به همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس است. [فارس] کسانی که کمک و پشتیبان بوده اند بهترین روابط را دارند و در آینده نیز به این کار ادامه خواهند داد.

وزارت خارجه عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد ولید البخاری سفیر این کشور در لبنان به لبنان بازگشته است.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی همچنین مدعی شده است که ریاض این تصمیم را اتخاذ کرده است تا بر تعهد لبنان به اقدامات لازم و مطلوب برای تقویت همکاری با عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و همچنین تعلیق سیاسی، نظامی و امنیتی که به ما و این کشورها آسیب می زند، تاکید کند. گرفته شده.

در نوامبر سال گذشته، عربستان سعودی سفیر خود را از بیروت خارج کرد و در پاسخ به اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان در انتقاد از تهاجم ائتلاف به یمن، از سفیر بیروت خواست ریاض را ترک کند.

جرج کارداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان به ائتلاف تحت رهبری عربستان و امارات علیه یمن اعتراض و آن را محکوم کرد.

کرداحی با انتقاد از تجاوزات نظامی ائتلاف سعودی گفت: انصارالله به جایی حمله نکرده و از مردم خود که به مناسبت این عید توسط جنگنده های سعودی بمباران شدند، دفاع می کند.

کویت، بحرین و امارات نیز پس از عربستان سعودی، سفرای خود را در بیروت احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و مهماندار لبنان 48 ساعت فرصت دادند تا کشور را ترک کنند.

از آن زمان، روابط ریاض و بیروت پس از انتشار اظهارات جرج کارداحی وزیر اطلاعات لبنان علیه عربستان سعودی تیره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید