دولت های آمریکا حامیان سرسخت نژادپرستی هستند


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893798

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: دولت های آمریکا از نژادپرستی در کشورهای گذشته حمایت قاطع داشته و رنگین پوستان را به طرز وحشیانه ای آزار و اذیت و کشتار کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بشیر اسماعیلی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به ترویج خشونت در آمریکا گفت: سابقه خشونت در آمریکا به دوران استعمار برمی گردد که خشونت نژادپرستانه بخشی از دولت های آمریکا شد.

وی افزود: دولتمردان آمریکایی از زمان روی کار آمدن خود نه تنها اقدام شنیع نژادپرستی را محکوم کرده اند، بلکه از آن حمایت کرده اند و حتی پلیس آمریکا مستقیماً از کاخ سفید دستور کشتار سیاه پوستان را دریافت کرده است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: به عنوان مثال کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس به طرز فجیعی انجام شد و دولت های مختلف آمریکا با اعتقاد به برتری سفیدپوستان بر رنگین پوستان روی کار آمدند.

اسماعیلی یادآور شد: در سال 2018 یک جوان سیاهپوست آمریکایی در پارکینگ منزلش با 20 گلوله مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پلیس سفیدپوست علیرغم اینکه آمریکا همیشه برای دفاع از حقوق بشر ایستاده است مورد پیگرد قضایی آمریکا قرار نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: نژادپرستی در آمریکا به اینجا ختم نمی شود و روز به روز شاهد پایمال شدن حقوق رنگین پوستان در آمریکا هستیم در حالی که این افراد شهروند آمریکا محسوب می شوند اما پلیس آمریکا رنگین پوستان را می کشد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: جنایت آمریکا به خارج از کشور خود محدود نمی شود و دولت آمریکا شهروندان خود را می کشد، در حالی که رژیم فاسد صهیونیستی و اروپایی های همپیمان آمریکا کوچکترین صدایی بلند نمی کنند و اعتراضی به آن نمی شود. این جنایات

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید