حمایت آشکار رسانه های آمریکایی از نژادپرستی صهیونیستی


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901292

یک شبکه تلویزیونی آمریکایی از پخش سخنرانی رشیده طالب، یکی از اعضای کنگره آن کشور که دولت اسرائیل را نژادپرست توصیف کرده بود، خودداری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وب سایت Intercept؛ گروه رسانه ای نکستار، مالک تلویزیون هیل، علاوه بر خودداری از انتشار سخنان رشیده طالب، نماینده فلسطینی تبار در مجلس نمایندگان آمریکا، از انتشار بخشی که توسط مجری سلبریتی کتی هالپر در دفاع از سخنان طالب اجرا شده بود نیز جلوگیری کرد.

طالب به دموکرات های مجلس نمایندگان گفت که در حالی که از دولت نژادپرست اسرائیل حمایت می کند، نمی تواند ادعا کند که از ارزش های مترقی پیروی می کند.

به گزارش وب سایت Intercept؛ برخی از قوانین اسرائیل قطعاً معادل تعریف تبعیض نژادی است، مانند قانونی که در سال 1950 تصویب شد که به هر یهودی، یعنی هر فردی که اجدادشان یهودی بوده اند، حق مهاجرت به اسرائیل و اخذ تابعیت اسرائیل را می دهد. این حق به همسران این افراد اعطا می شود، حتی اگر یهودی نباشند، اما فلسطینی ها نمی توانند از این امتیاز برخوردار شوند.

قانون شهروندی اسرائیل که در سال 1952 تصویب شد، پناهندگان فلسطینی و فرزندان آنها را از حق قانونی بازگشت و سایر حقوق به وطن محروم می کند و فلسطینیان مقیم اسرائیل را بدون توجه به ملیت یا سایر حقوق، شهروند اسرائیل می داند.

بر اساس قانون شهروندی و مهاجرت سال 2003 که در ماه مارس سال جاری تمدید شد، ساکنان کرانه باختری و نوار غزه نمی توانند به طور خودکار تابعیت و مجوز اقامت اسرائیل را دریافت کنند، در حالی که این امتیاز معمولاً از طریق ازدواج به هر شهروندی اعطا می شود. .

حتی سازمان های جهانی حقوق بشر مانند دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و نماینده ویژه سازمان ملل در امور فلسطین ضمن اذعان به اجرای سیاست های تبعیض نژادی توسط دولت اسرائیل، بر مرتکب جنایت تبعیض نژادی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کردند و در این گزارش عفو بین الملل بر وحشیگری این رژیم و ارتکاب جنایات علیه بشریت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «سایمون موتکان» نماینده پارلمان بلژیک از حزب سبز و عضو کمیته روابط خارجی این مجلس، حمله نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به دفن کنندگان را به شدت محکوم کرد. جنازه روزنامه نگار فلسطینی شیرین ابواکلا را تشریح کرد و گفت: دنیا ساکت است.از جنایات اسرائیل خسته شده است.

وی صحنه های حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به تشییع کنندگان پیکر خبرنگار کشته شده فلسطینی را مایه خشم و انزجار خواند و یادآور شد: خشونت، تجاوز و تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی ده ها سال است که ادامه دارد و که این خشونت علیه فلسطینیان نتیجه سکوت طرف او و سایر کشورهای اروپایی به خاطر جنایات اشغالگر اسرائیل است.

شیرین ابوعکل، خبرنگار شبکه الجزیره اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در حین پوشش خبری در پی حمله صهیونیست ها به اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی هدف گلوله قرار گرفت. او جلیقه خبرنگاری و همچنین کلاهی به تن داشت که به وضوح او را یک روزنامه نگار معرفی می کرد.

در ادامه اقدام جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم حمله سنگین و وحشیانه ای به کاروان تشییع پیکر ابوعکله خبرنگار الجزیره در قدس اشغالی انجام داد.

این حمله و بی احترامی بسیار شرم آور و در مقابل چشم جهانیان انجام شد و نظامیان صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع جنازه ابواکلا حمله کردند.

دیدگاهتان را بنویسید