دولت هنوز تصمیمی برای افزایش سن بازنشستگی نگرفته است

دولت هنوز تصمیمی برای افزایش سن بازنشستگی نگرفته است

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از دیدار با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنا به دعوت رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز در کنار هم حضور داریم. با همکاران عزیزمان در DOO و NOI تبدیل شدیم تازی جلسه ای برای بررسی و گزارش کار در زمینه انرژی مانند پالایشگاه های نفت، پتروشیمی و نیروگاه ها بود.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بخش‌ها کارخانه‌هایی دارد که با تمام ظرفیت و برای افزایش تولید در حال فعالیت هستند، بنابراین امروز گزارشی از موارد ذکر شده، تشریح عملکرد، توضیحی در مورد آینده داریم. مشکلات و تلاش مشترک برای حل آنها را در اختیار نمایندگان قرار دادیم.

مرتضوی بیان کرد: این گزارش در چند بخش ارائه شد. در این جلسه همکاران ما گزارشی از حوزه های پالایشگاهی، نفت، پتروشیمی، نیروگاهی و وظایفی که قانونگذار برای ایجاد پنل خورشیدی برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفت ارائه کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که با نزدیک شدن به ایام بررسی بودجه سال 1402 و برنامه هفتم توسعه، آیا دولت با افزایش سن بازنشستگی موافق است؟ ایده های متفاوتی برای اصلاح ساختارها وجود دارد، این موضوع به ویژه در کرسی ها دیده می شود. نظریه پردازی مورد انتقاد قرار گرفته است. اما دولت هنوز در این راستا تصمیمی نگرفته و قطعاً هر چه در شورای اسلامی تصویب شود لازم الاجرا خواهد بود.

وی یادآور شد: البته برخی کارشناسان مشکلاتی را در زمینه عدم تعادل منابع و هزینه های ما در این حوزه تعریف کرده اند که امیدواریم با تغییر پارامترها بخشی از این مشکلات برطرف شود.

مرتضوی با بیان اینکه چرا یارانه جمع آوری نشده و به حساب برخی افراد واریز نشده است، گفت: این مشکل مربوط به تعداد کمی از افراد جامعه بود و این افراد نسبت به عدم پرداخت یارانه اعتراض داشتند، بنابراین دولت دستور داد این منابع واریز شود. به حساب در طول دوره این موضوع واریز مردم; لذا افراد واجد شرایط زیادی در این اداره شناسایی شده اند و در حال حاضر در حال بررسی وضعیت سایرین هستیم و این افراد نیز در آینده نزدیک منصوب خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید