دولت و مجلس پول رتبه بندی معلمان را ندارند!

دولت و مجلس پول رتبه بندی معلمان را ندارند!

رتبه بندی معلمان در اوایل دهه 90 مطرح شد و پس از گذشت یک دهه و حتی اجرای بخش هایی از قانون مدیریت خدمات کشوری به نام رتبه بندی معلمان، این لایحه در روزهای پایانی دولت دوازدهم به مجلس فرستاده شد و به هیات رئیسه ارسال شد. متولیان برای تایید. شد.

هیات امنا با ایراداتی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس را برای رفع ابهامات ارسال کرد. برخی از نمایندگان معتقدند مشکل اصلی بازگرداندن لایحه رتبه بندی از سوی هیات نظارت به مجلس، ایراد به اصل 75 و تامین اعتباری است که باید برای نوشتن نکات این قانون بین مجلس و دولت توافق شود.

هیأت امنا در قالب ماده 5 قانون رتبه بندی معلمان اظهار داشت: با توجه به اینکه اصلاحات این لایحه بار مالی اجرای این مصوبه را افزایش می دهد، مغایر با قانون اساسی اعلام شد.

کمیسیون آموزش مجلس هم اکنون در حال بررسی ابهامات و کاستی های لایحه طبقه بندی معلمان است و بهارستی ها معتقدند بار تامین مالی به چالش تبدیل شده است. پیش از این حسین عرب اسدی معاون منابع انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور به رتبه بندی معلمان گفته بود: یکی از مواردی که دولت مطرح کرده این است که برای تغییرات امسال اعتباری در نظر گرفته نشده و در سال آینده 25 هزار اعتبار در نظر گرفته شده است. بودجه «میلیاردها تومان در حال بررسی است و از ابتدای سال آینده اجرایی می شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در تازه ترین اظهار نظر خود در نوشهر درباره رتبه بندی معلمان گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان 26 هزار میلیارد تن اعتبار پایدار دارد و قطعا در سال آینده اجرایی می شود.

اکنون سرنوشت رتبه بندی معلمان 1400 یا 1401 مورد سوال بسیاری از فرهنگیان قرار گرفته است.

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس در توییتر خود نوشت: دولت و مجلس مصمم به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان هستند.

بودجه رتبه بندی سال آینده در لایحه 1401 گنجانده شده است.

دولت می گوید این رتبه بندی در قالب بدهی امسال پرداخت می شود.

راه حل مشکل صداقت و شفافیت کارکنان و صبر و واقع بینی و بصیرت معلمان است.

این در حالی است که شب گذشته وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی از برگزاری جلسه یکشنبه در دولت برای حل موضوع تامین اعتبار رتبه بندی معلمان برای نیمه دوم سال 1400 خبر داد.

وی یادآور شد: در بودجه سال 1400 وام برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته نشده است و منبع مالی در بودجه ناپایدار است و درآمدی ندارد، گفت: هیئت امنا در لایحه قانون اساسی فرم های ماده 75 را معرفی کرده است. رتبه بندی معلمان

دیدگاهتان را بنویسید