دولت پیشنهاد خرید خدمت سربازی را نداده است / با افزایش سن بازنشستگی موافقت نکرده است

ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802480

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: کمیته تلفیق با درخواست دولت برای افزایش سن بازنشستگی کارکنان کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی مخالف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحیم زارع امروز در نشست خبری مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: بر اساس مصوبه این کمیته، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به کارفرمایان برای کارگاه های حداکثر 5 نفر کارگر و 5 سال کار انجام می شود. یا کمتر از درصد معافیت بیمه ای «برای کارگاه های بالای 5 سال و بیش از 5 کارگر در سال 1401 3 درصد کمتر از بیمه معاف شدند.

وی گفت: بر اساس مصوبه دیگری، وزارت نیرو مکلف شد میانگین قیمت برق عرضه شده به فولاد، آلومینیوم، مس و فلزات اساسی و سنگ معدن فلزات، پالایشگاه ها و واحدهای پتروشیمی را بر اساس میانگین قیمت خرید برق از محل قرارداد افزایش دهد. نیروگاه ها. “تبدیل انرژی را محاسبه و بدست آورید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: در مصوبه دیگری به رؤسای دستگاه ها و مدیران کل کشور اجازه داده شد تا پس از تصویب کارگروه های استانی و شورای عالی استان، اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد خود را به دستگاه های دولتی و نهادهای ذیربط واگذار کنند. با موافقت وزیران، فروش کالا از طریق مزایده عمومی در بورس و الکترونیک در سامانه و واریز منابع نزد صندوق توسعه دادگستری ایران انجام می شود.

زارع افزود: همچنین به دولت اجازه داده شده تا 35 درصد از سهام شرکت های دولتی و اموال منقول و غیرمنقول خود را بفروشد. این بند برای افزایش سرمایه بانک ها و صندوق کارآفرینی امید یا صندوق توسعه عدالت ایرانیان است که بانک ها برای حمایت از تولید و اشتغال باید سه برابر وجوه پرداخت کنند.

وی گفت: کمیته مشترک با درخواست دولت برای افزایش سن بازنشستگی کارکنان کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی مخالفت کرد. همچنین اعضای کمیسیون تلفیق با محاسبه پاداش بازنشستگی در کلیه صندوق های بازنشستگی اعم از لشکری، کشوری و سازمان تامین اجتماعی بر اساس حقوق 3 سال گذشته موافقت نکردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: همچنین به دولت اجازه داده شده نفت خام و میعانات گازی صادراتی را بنا به درخواست قوه مجریه از جمله سازمان های بازنشستگی کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی از طریق شرکت ملی نفت به دستگاه های تعیین شده عرضه کند. پس از تایید وزارت نفت بر اساس قیمت روز صادرات انجام می شود.

وی در خصوص تصمیم گیری در مورد ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق بودجه 1401 تصریح کرد: هنوز تصمیم نگرفته ایم که چه بخشی از ارز ترجیحی صرف کالاهای اساسی، مواد اولیه دام و دارو می شود و قطعا به اطلاع می رسانیم. به محض این موضوع «در حال بررسی سمت درآمدی بودجه هستیم و با در نظر گرفتن سمت هزینه ای حساب بودجه، در مورد نرخ ارز ترجیحی تصمیم گیری خواهد شد.

زارع در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت نهادهای امنیتی در موضوع ارز ترجیحی گفت: من نیز این موضوع را از رسانه ها شنیدم و تاکنون جلسه ای در این خصوص برگزار نشده است.

وی درباره موضوع خرید خدمت سربازی برای زندانیان در کشور گفت: در این زمینه پیشنهاداتی به کمیته مشترک ارائه شد که به دلیل مبالغ بالا، کمیته رای نمی آورد. دولت پیشنهادی در لایحه بودجه برای خرید نیرو در داخل کشور ارائه نکرده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید