دو اقدام استراتژیک برای توسعه CNG در سوخت / مهر و موم خودرو

ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792455

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: برنامه وزارت نفت توسعه نسل چهارم در صنعت CNG است. حتی در قرارداد اخیر با ایران خودرو نیز موظف به استفاده از نسل چهارم CNG هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش سهم CNG از سبد سوخت خودروها، گفت: اجرای سیاست های بهینه سازی از جمله توسعه CNG یکی از تعهدات قانونی شرکت ملی پالایش و پخش است. پشتیبانی شرکت.

وی ادامه داد: در گذشته ظرفیت هایی در صنعت CNG ایجاد شده و تعداد قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل کشور دوسوخته شده است اما روندی که در دولت قبل دنبال شد عملا این صنعت را به حاشیه برده است.

سالاری گفت: در صنعت CNG نیازمند توسعه فناوری هستیم و نمی توان مانند گذشته خودروهایی را با فناوری قدیمی نسل اول دوگانه سوز کرد. نسل چهارم CNG در دنیا استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه وزارت نفت توسعه نسل چهارم در صنعت CNG است. حتی در قرارداد اخیر با ایران خودرو نیز موظف به استفاده از نسل چهارم CNG هستند.

نسل چهارم خودروهای CNG سوز از سایش موتور جلوگیری می کنند

وی افزود: خودروهای دوگانه سوز چهار نسل باعث بهبود شتاب خودرو، کاهش آلودگی و همچنین جلوگیری از فرسودگی موتور خواهند شد.

سالاری تاکید کرد: بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید، خودروهای دوگانه سوز نسل 4 به صورت رایگان ساخته می شوند و به دنبال عبور از نسل 1 هستیم و اقدامات مهمی برای جانمایی خودروهای 4 انجام داده ایم. نسل. نسل.”

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه دیگر ما توسعه مخازن کامپوزیت است. از آنجایی که این مخازن هم سبک تر هستند و هم خورنده نیستند، نیازی به آزمایش مجدد مخزن در خودروها نیست.

وی در پایان تاکید کرد: توسعه CNG می تواند به کنترل مصرف بنزین در کشور کمک کند و تمرکز وزارت نفت بر توسعه CNG در کشور برای عموم مردم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید