سوخت CNG و LPG را برای کاهش مصرف بنزین در خودروها توسعه دهیم



علی اصغر عابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره مشکل کمبود بنزین به وجود آمده در کشور گفت: گازوئیل این اتفاق در اینجا افتاد و اگر این رویه را ادامه دهیم، سال آینده باید این کار را در سطح وسیع انجام دهیم واردات بنزین انجام دادن.

وی همچنین گفت: باید یکسری اقدامات در کنار هم انجام شود تا بتوانیم مصرف بنزین را در کشور کاهش دهیم. متاسفانه مصرف انرژی ما بهینه نیست و عمدتا مصرف در کشور بهینه نیست و مصرف کننده بزرگی هستیم.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه توضیح داد: در بخشداری انرژی و مخصوصا روی بنزین به دلیل قیمت بسیار پایین بنزین متاسفانه مصرف بسیار زیاد و بیش از حد شده است.

عنابستانی بیان کرد: این مشکلات باعث شده تا شاهد خودروهای تک سواری در سطح شهر باشیم و نتیجه این تردد بی شمار آلودگی بالای هوا و تاثیر آن بر محیط زیست است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا را نباید در مکان های خیالی ردیابی کنیم، بلکه در همان فضایی که بنزین مصرف می شود باید ردیابی کنیم. آلودگی هوا من به دنبال

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: برای رفع عدم تعادل بنزین در کشور باید اقداماتی انجام دهیم زیرا با یک تصمیم و اجرای آن نمی توان این مشکل را محقق کرد.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است ابتدا باید نوع تامین بنزین بررسی شود. افزایش قیمت بنزین اصلا مشکلی ندارد اما حداقل باید منصفانه بنزین را به مردم بدهیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اگر بتوانیم بنزین را بر اساس کد ملی توزیع کنیم، همه مردم سهم عادلانه ای از بنزین خواهند داشت. در این شرایط کسانی که خودرو ندارند از سهم خود متفاوت استفاده می کنند و نتیجه این می شود که گروه هایی که مصرف بنزین بیشتری دارند حداقل باید ساختار مصرف خود را بهینه کنند.

آنابستانی تصریح کرد: خودروسازان باید یک گام فراتر رفته و خودروهای بهینه و باکیفیت تولید کنند.

این نماینده مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: اقدام دیگر تنوع بخشی به سبد سوخت است. LPG یکی از کم آلاینده ترین سوخت ها و حتی کمتر از CNG است. ما باید از این سوخت ها در وسایل نقلیه استفاده کنیم.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از هدر رفت گاز مایع در کشور گفت: متأسفانه در حال حاضر در صورت نیاز به اضافه کردن آن به سبد سوخت، LPG را به عنوان گاز فلر در پالایشگاه ها می سوزانیم.

عنابستانی تصریح کرد: نیاز به توسعه و افزایش خودروهای با سوخت CNG داریم. اقدام دیگر توسعه خودروهای برقی و هیبریدی در کشور برای کاهش مصرف بنزین است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه این اقدامات و اجرای آن زمان بر نیست و باید در سال 1403 اجرایی شود، تصریح کرد: باید سوخت پاک را در تنوع سبد حمل و نقل کشور لحاظ کنیم، خودروهای فرسوده را حذف کنیم و اجازه واردات بدهیم. خودروهای خارجی در کشور


آیا این خبر مفید بود؟