دو مؤسسه قرآنی در هرمزگان «طرح ملی تلاوت قرآن کریم» را اجرا کردند.


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889543

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت آموزشی وزارت ارشاد و مشاوره گفت: دو مؤسسه قرآنی برای نخستین بار طرح ملی تلاوت قرآن کریم را در هرمزگان اجرا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز؛ حسن مقدم کیا صبح امروز شنبه در جمع شرکت کنندگان طرح ملی جزء خوانی قرآن کریم در هرمزگان گفت: این دو نهاد فرهنگی قرآنی شامل نورالمهدی و محبان اهل بیت(ع) به هم پیوستند. طرح ملی به همت مدیران فرهنگ و رهبری و نهادهای اسلامی شهرستان میناب.
وی تاکید کرد: بر این اساس طرح ملی تلاوت در شهرستان میناب در استعدادیابی نوجوانان و جوانان علاقه مند به تلاوت های موثر و معنادار وارد مرحله جدیدی شده است.
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت آموزشی وزارت ارشاد ضمن دعوت از جوانان شهرستان میناب برای ثبت نام در این طرح گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت ملی تلاوت ثبت نام کنند.
وی افزود: طرح ملی تلاوت در میناب باعث ارتقای عملکرد قرآن در این شهرستان نیز می شود.
یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) امسال به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از طریق سایت melitelavat.ir ثبت نام کنند.
طرح آموزشی به صورت تقلید از قاریان برجسته انجام می شود، پس از ثبت نام، 12 جلسه آموزشی شامل وبینار، جلسات خانواده، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد تا پایان شهریور ماه برگزار می شود و قرآن کریم زبان آموز در این ساعات شرکت می کند و در پایان دوره در امتحانات پایان دوره شرکت می کند تا شرکت خود را در دوره مقدماتی ارزیابی کند.
هدف از این طرح کشف و شکوفایی استعدادهای قرآنی است. قرآن آموز در صورت قبولی در آزمون ها به عنوان زبان آموز «سطح یک» در مؤسسه قرآن مجری طرح در استان پذیرفته می شود.
اکنون که این طرح به صورت مجازی انجام می شود، اجرای طرح را از منظر استانی نگاه کنید و حتی روستاها را در نظر بگیرید.
می توان از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، مسئولین رضوی، ائمه جمعه شهری و ائمه جماعت برای جذب جوانان استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید