ذبح حیوانات در خارج از کشتارگاه در روز کربان بایرام ممنوع است


ساعت: 14:49
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881133

حسن پور گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری تب کریمه و کنگو و برای اطمینان از ارائه بهترین خدمات بهداشتی در روز قربان بایرام، شهروندان و خیرین عزیز در زمینه مشکلات بهداشتی و ذبح دام در مراکز مجاز توجه و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله حسن پور رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ وی گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری تب کریمه، کنگو و به منظور ارائه خدمات بهداشتی بهتر در روز قربان بایرام، شهروندان عزیز باید نسبت به مشکلات بهداشتی و ذبح دام در مراکز مجاز توجه و همکاری کنند.

وی علاوه بر توصیه به ذبح دام در کشتارگاه، از خیرین خواست از ذبح دام در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند و پس از کشتار و پوست کندن لاشه دام به مدت 24 ساعت در دمای پیش سرد (0 تا 4 درجه سانتیگراد) . ) حفظ و سپس وارد چرخه مصرف شود.

حسن پور در ادامه بر ممنوعیت ذبح دام در خارج از کشتارگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت: همکاران شبکه دامپزشکی علاوه بر ارائه خدمات ذبح دام در روز عید سعید قربان از ساعت 8 الی 12 بعدازظهر یکشنبه ها به شهروندان و تیم خیرین به نشانی شبکه دامپزشکی آزیس خدمات ارائه خواهد داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید