نظارت 20 تیم دامپزشکی قم بر ذبح دام در روز کربان بایرام


ساعت: 18:38
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881197

رئیس بهداشت عمومی و نظارت بر غذای دامپزشکی کوم:

رئیس بهداشت عمومی و نظارت بر غذای دامپزشکی قم با اشاره به تقویت نظارت بهداشتی در خصوص ذبح دام در روز عید قربان، گفت: در روز عید سعید قربان ۲۰ اکیپ ثابت و سیار بر بهداشت و سلامت نظارت می کنند. ذبح شرعی حیوانات در این استان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمدرضا مرعشیان امروز در نشست خبری که به مناسبت کربان بایرام در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به کشتارهای روز کربان بایرام، اظهار داشت: تیم های ثابت در کشتارگاه های قم، جهاد، پرتو و … کشتارگاه مسجد جمکران و کشتارگاه اداره کل بهزیستی مستقر شده و تیم های سیار نیز در سطح شهر حضور دارند.


وی ادامه داد: 55 نفر شامل دامپزشک، ناظر بهداشت و بازرس اسلامی در قالب اکیپ های ثابت و سیار از ساعت 6 الی 14 فعال خواهند بود.


رئیس بهداشت عمومی و نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی قم گفت: شهروندان در صورت تمایل برای مشاهده ذبح دام می توانند با شماره تلفن 1512 تماس حاصل کنند تا اداره دامپزشکی اکیپ اعزام کند.


وی گفت: در عید قربان سال گذشته 4 هزار و 504 دام در کشتارگاه ها و سایر اماکن ذبح و 2 تن لاشه دام کشف و ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.


مرعشیان افزود: از این تعداد 3 هزار رأس که معادل 67 درصد است در کشتارگاه، کشتارگاه و مسجد جمکران و 33 درصد در مناطق مختلف شهرستان ذبح شدند.


وی با تاکید بر تقویت نظارت بهداشتی در خصوص ذبح دام در روز عید قربان، گفت: در حال حاضر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سراسر کشور مبتلا و کشته شده است، در استان قم نیز فوتی گزارش شده است. بیا قم


رئیس بهداشت عمومی و نظارت بر غذای دامپزشکی قم تاکید کرد: شهروندان برای پیشگیری از این بیماری گوشت را ۲۴ ساعت و فضولات دامی را ۴۸ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند.


وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات برای تایید وضعیت سلامت دام هایی که در روز قربان بایرام از کشتارگاه ها خارج می شوند انجام می شود.


حضور ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه های ثابت و سیار
حجت الاسلام حمیدرضا سجادی نماینده دفتر حاکم شرع در دامپزشکی قم نیز در ادامه این جلسه گفت: یک نفر بازرس شرعی در کشتارگاه پرتو، 2 نفر بازرس شرعی در کشتارگاه طیب گشت حضور دارند. پارسا و یک بازرس شرعی در کشتارگاه بهار.


وی افزود: بازرسان شرعی در روز قربان بایرام با تیم های ثابت و سیار برای نظارت بر ذبح شرعی حیوانات حضور دارند.




انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید