62 گروه دامپزشکی بر ذبح بهداشتی محرم در استان مرکزی نظارت دارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمد فتاحی رئیس اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 34 گروه ثابت و 28 گروه سیار متشکل از 18 دامپزشک، 48 ناظر بهداشتی گوشت و 28 روحانی ناظر بر ذبح شرعی در طرح تقویت نظارت دامپزشکی در استان مرکزی به صورت رایگان ذبح دام توسط عزاداران حسینی در ماه محرم برگزار می شود.

وی ادامه داد: طرح نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام های قربانی در ماه محرم برای تامین گوشت سالم و حلال در حال اجراست.

رئیس اداره مرکزی دامپزشکی از عزاداران حسینی در ماه محرم خواست از انتقال بیماری های شایع از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جلوگیری کنند.CCHF) از حیوان به شخص، گوشت به دست آمده از دام های ذبح شده را به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنید و از کشتن حیواناتی که ظاهر غیرمعمول، آلودگی خارجی انگلی، قارچی و تب دار دارند خودداری کنید.

فتاحی گفت: هماهنگی با شهرداری های استان مرکزی برای فعال سازی کشتارگاه ها در تمامی شهرستان های استان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بر اساس پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، کشوری و کشوری ضروری است. ستاد استانی کرونا و آمادگی برای ذبح دام های قربانی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری ها تله ای برای انسان ساخته شد.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند با شماره تلفن 1512 (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی دامپزشکی مرکزی) و یا با شماره تلفن دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید