نظارت شرعی و بهداشتی بر 47 تیم دامپزشکی در کشتارگاه‌های کرمانشاه


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881918

شاهرخ یارویسی گفت: در روز عید سعید قربان ۴۷ تیم بازرسی ثابت و سیار بر تحویل دام و کشتارگاه های استان کرمانشاه نظارت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام قربان بایرام، 47 تیم بازرسی متشکل از دامپزشکان، کارشناسان بهداشت گوشت و بازرسان شرعی مستقر و متحرک در کشتارگاه ها و محل های تحویل دام تعیین شده از سوی شهرداری ها حضور خواهند داشت. ، همچنین به سوالات ارسالی به شماره تلفن 1512 پاسخ خواهد داد.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: 12 مکان برای تحویل و ذبح دام از سوی شهرداری در شهر کرمانشاه تعیین شده و خدمات مربوطه در دو کشتارگاه بیستون و فوایدی به شهروندان ارائه می شود. .

یارویسی خاطرنشان کرد: اکیپ های دامپزشکی فردا عید سعید قربان از ساعت 16 تا 14 در 47 محل نذر و ذبح دام مستقر می شوند تا نظارت بهداشتی و شرعی انجام دهند.

وی گفت: در روز عید سعید قربان تمامی کشتارگاه های استان کرمانشاه فعال هستند و از ساعت 6 صبح تا 14 به صورت رایگان خدمات کشتار، پوست اندازی و لاشه را ارائه می دهند.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین لاشه دام به صورت انبوه به صورت رایگان با خودروهای کشتارگاه به درب منزل صاحبان لاشه منتقل می شود.

یاروویسی خاطرنشان کرد: با توجه به انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام به دلیل تماس با خون و ترشحات دام های آلوده به ویژه در فصل گرما، مردم از ذبح دام در منزل خودداری کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر این افراد هنگام ذبح دام در منزل از عینک، دستکش، چکمه و لباس کار استفاده کنند و در هنگام برش گوشت نیز دستکش داشته باشند زیرا گوشت تازه کیفیت بهتری نسبت به گوشت هایی دارد که در کشتارگاه ها دوره انجماد را می گذراند. بالاتر است.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در مجموع 14 کشتارگاه سنتی و صنعتی در استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند و در روز عید سعید قربان خدمات مربوطه را به مردم ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید