نظارت بر 59 تیم دامپزشکی ذبح دام های قربانی در خراسان جنوبی


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880494

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی از نظارت 59 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام های قربانی به مناسبت کربان بایرام خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان 59 تیم نظارتی دامپزشکی در استان فعال می شود.

وی گفت: از این تعداد 27 اکیپ ثابت و 32 تیم سیار وظیفه نظارت بر ذبح دام در آن روز را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: این تیم های نظارتی شامل 26 دامپزشک و 62 بازرس بهداشتی گوشت است و 14 بازرس شرعی نیز در کنار این تیم ها بر ذبح دام های قربانی نظارت می کنند.

اصغرزاده با اشاره به تعداد کشتارگاه ها در خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی 12 کشتارگاه در روز عید قربان آماده ذبح دام هستند و در زیرکوه کشتارگاهی وجود ندارد و کشتار در محلی انجام می شود. با هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان و سایر سازمان های ذیربط زیر نظر ناظران انتخاب می شود.» شرع و بهداشت رعایت می شود.

وی یادآور شد: پس از اقامه نماز عید سعید قربان ساعت کار این کشتارگاه ها در استان آغاز و تا ساعت 14 ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به خطر ابتلا به بیماری های شایع به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و آلودگی معابر عمومی، از ذبح دام در اماکن عمومی و منازل فردی خودداری و همکاری لازم را داشته باشند. با نیروهای دامپزشکی و فروش گوشت باید پس از کشتار باید در یخچال به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود.

آنتیا پیام/

دیدگاهتان را بنویسید