نظارت بر 30 اکیپ ثابت و سیار ذبح بهداشتی و شرعی در ماه محرم


ساعت: 09:42
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887540

حمیدرضا حسینی از نظارت 30 اکیپ ثابت و سیار برای ذبح بهداشتی و شرعی دام در ماه محرم در استان سمنان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات با بیان اینکه نظارت بر ذبح دام با اکیپ های سیار و ثابت انجام می شود، گفت: به منظور حفظ سلامت جامعه و بهداشت عمومی ارائه شود. غذای ایمنی و سلامت مصرف کنندگان گوشت دام، قربانی با حضور این تیم ها متشکل از 20 دامپزشک، 30 بازرس بهداشت گوشت و 12 بازرس شرعی در استان انجام می شود.

وی گفت: حیوان ناقل بیماری کریمه کنگو علائم بالینی مشخصی ندارد و در نهایت حیوان گزیده شده توسط کنه آلوده پس از دو تا سه روز تب به ناقل بیماری تبدیل می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به گروه های در معرض خطر تب کریمه کنگو اذعان داشت: به طور کلی دامداران، هیزم شکنان، کارکنان دامپزشکی، دامپزشکان و کشتارگاه ها بیش از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند، البته اگر قوانین و توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند، سایر جوامع بشری نیز در معرض آسیب های ناشی از این ویروس هستند.

این مسئول در ادامه به همکاران و خیرین استانی توصیه کرد دام زنده مورد نیاز خود را از مزارع و مراکز دامداری تحت نظارت دامپزشکی تحویل بگیرند و از آنان خواست از ذبح دام در معابر عمومی و امثال آن خودداری کنند و دام خود را ذبح کنند. ترجیحاً در محل کشتارگاه و یا در مکان‌هایی که شهرداری تعیین می‌کند که حداقل شرایط بهداشتی را دارند انجام شود تا از عواقب بهداشتی کشتار دام در شرایط بهداشتی جلوگیری شود.

وی در پایان تصریح کرد: سایر استان ها می توانند جهت خدمات رایگان بهداشتی و نظارت شرعی اکیپ های دامپزشکی در ذبح دام های قربانی در ایام محرم با اداره دامپزشکی محل سکونت خود تماس حاصل نمایند و یا با سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان تماس حاصل نمایند. مخصوصاً تاسوعا و عاشورای حسینی مبارک باد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید