قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای کربان بایرام 170 هزار تومان اعلام شد

قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای کربان بایرام 170 هزار تومان اعلام شد

مجتبی علی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: دام زنده برای عید سعید قربان امسال قیمت مصوبی ندارد و بر اساس عرضه و تقاضا به فروش می رسد اما طبق توافقنامه قیمت هر کیلوگرم آن به فروش می رسد. گوسفند و بره نر 170000 تومان .

مجتبی علی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: وضعیت بازار دام آرام است و نیاز مردم به قربانی کردن دام در کربان بایرام با تمهیدات وزیر جدید جهاد کشاورزی تامین شده است. حمایت از دامداران

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته قیمت هر کیلوگرم گوسفند نر زنده در روز کربان بایرام ۱۷۰ هزار تومان است که به صورت بهداشتی در مراکز عرضه دام به فروش می رسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران ادامه داد: امسال قیمت مصوب فروش دام زنده با وزارت جهاد کشاورزی توافق نشده است و قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

وی تصریح کرد: در کشورهای غربی در ایام عید قیمت ها کاهش می یابد اما در کشور ما در ماه رمضان و عید قربان با افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت هستیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش تولید و عرضه دام زنده به بازار تا 4 ماه آینده، گفت: قیمت مواد اولیه دام کاهش یافته و به صورت موقت در اختیار دامداران قرار می گیرد و دام آنها به صورت توافقی خریداری می شود. بنابراین قابل پیش بینی است. کاهش قیمت دام و گوشت قرمز است.

دیدگاهتان را بنویسید