رئیسی: اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت بانکی باید با جدیت دنبال شود

رئیسی: اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت بانکی باید با جدیت دنبال شود

رئیس جمهور انسجام، وحدت و هماهنگی بخش‌های مختلف کشور را لازمه توسعه و دستاوردهای عالی دانست و بر تلاش جدی دولت برای اجرای آخرین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این حوزه تاکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای دولت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید سعید فطر درباره اهمیت تعامل و هماهنگی قوای سه گانه گفت: : همدلی و هماهنگی فقط بین قوای سه گانه نیست، بلکه باید در همه سطوح و اجزای نظام وجود داشته باشد، مدیریت دولتی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید مضاعف بر اهمیت همگرایی و هم افزایی در سطوح اجرایی افزود: وجود اختلاف نظر در سطح کارشناسی طبیعی است اما این نظرات در موضوعات مختلف باید در جلسات تخصصی و پس از مناظره و بحث نخبگان مطرح شود. در نهایت در حوزه تصمیم گیری و اجرا باید شاهد اجماع و اجماع باشد و آنچه در معرض دید و قضاوت مردم قرار می گیرد نتیجه نهایی و در عمل باید منعکس کننده وحدت اجزا و انسجام باشد. تصمیمات مجریه در کل

وی به موضوع اصلاحات در نظام بانکی پرداخت و بر لزوم اصلاح نارضایتی بانک ها تاکید کرد و گفت: اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت بانکی تصمیم خوبی است و باید این رویه با جدیت دنبال شود. در وهله اول باید به بانک هایی که اضافه برداشت دارند تذکر داده شود و در مرحله بعد قاطعانه با این مشکل برخورد شود.

اهمیت تقویت معاونت حقوقی در دستگاه های اجرایی تاکید بعدی در سخنان رئیس جمهور در جلسه شورای دولت بود که رئیس جمهور رعایت کامل قوانین و مقررات کشور و اجرای دقیق آنها را از مهمترین موارد دانست. شرایط مهم اثربخشی سیاست ها و اقدامات در سطوح مختلف قوه مجریه و استفاده از دانش و تجربه کارشناسان حقوقی در جهت ارتقای کارایی و ارتقای کیفیت تصمیمات کشور و جلوگیری از وقوع موارد قانونی و قانونی است. چالش ها و مسائل.

رئیسی همچنین بر اهمیت اطلاع رسانی شایسته و موثر از اقدامات و عملکرد دستگاه های اجرایی تاکید کرد و تصریح کرد: ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و ایجاد امید در گرو اطلاع رسانی صادقانه، دقیق و مؤثر از پیشرفت و عملکرد دستگاه های مختلف دولت و مدیران دستگاه های اجرایی است. دستگاه های اجرایی در سطوح افراد مختلف باید به این موضوع توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید