بانک مرکزی باید برای اصلاح نظام بانکی دست به کار شود


ساعت: 14:00
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880832

این کارشناس اقتصادی گفت: لازم است بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی دست به کار شود و یکسری اقدامات و راهکارهای عملیاتی برای اصلاح نظام بانکی ارائه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی قنبری، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز اظهار داشت: در نظام بانکی کشور شفافیت کافی وجود ندارد و لازم است بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی را انجام دهد و اقدامات و تصمیمات عملیاتی متعددی برای اصلاح نظام بانکی اتخاذ کند. سیستم ارائه یک بانک

وی افزود: تراکنش های بانکی چندان شفاف نیست و تا زمانی که شفافیت در سیستم بانکی گسترش پیدا نکند نمی توان به بهبود شرایط بانکی در کشور امیدوار بود. به نظر من باید نوع سیستم یکپارچه الکترونیکی در ساختار بانکی ایران حاکم باشد تا همه تراکنش های بانکی به صورت شفاف انجام شود.

مدرس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: خدمات بانکداری الکترونیک از دیرباز در کشورمان مورد استقبال مردم قرار گرفته و شاهد رقابت در ارائه خدمات بانکی بین بانک ها و موسسات اعتباری بوده ایم. در حوزه بانکی، اگر می‌خواهیم موفق باشیم و مشکلات نظام بانکی نظامی را حل کنیم، ابتدا باید دسترسی به بانک‌ها را تسهیل کنیم، زیرا در بسیاری از مناطق فقیر و روستایی بانک‌های بزرگ و معروف شعبه ندارند و دسترسی به این بانک ها بسیار سخت است، پیشنهاد من این است که بانک های بزرگ کشور دسترسی را برای مردم آسان کنند و سپس افتتاح حساب، واریز، برداشت و درخواست دفترچه چک یا درخواست خدمات به صورت آنلاین و آفلاین انجام شود. اینها تنها بخش کوچکی از خدمات بی شمار تسهیلات الکترونیکی بانک هاست، اما خدماتی که همه ما به صورت روزانه با آنها کار می کنیم و بخشی از فعالیت های روزمره ما شده است.

قنبری بیان کرد: هر چه جذابیت خدمات بانکداری آنلاین بیشتر شود، بانک ها سود بیشتری خواهند برد و نظام بانکی کشور از زیان ها و مشکلاتی که در آن قرار دارد رهایی پیدا می کند. بانک ها باید تلاش کنند تا تسهیلات را به طور کامل به صورت اینترنتی دریافت و پرداخت کنند و نیازی به مراجعه ضامن به شعب برای ارائه ضمانت نیست، بلکه بهتر است تدابیری اندیشیده شود تا ضمانت نامه های لازم با امضای الکترونیکی و آنلاین ارائه شود.

وی در پایان، سفته الکترونیکی را در راستای خدمات بانکداری آنلاین که باعث کاهش حجم نقدینگی می شود، عنوان کرد و در این خصوص گفت: بورس کالا که محلی برای قیمت گذاری کالاها است، سفته الکترونیکی می تواند در وقت معامله گران و فعالان بازار صرفه جویی کند. کاهش هزینه معاملات و در نتیجه تنظیم فعالیت این بازار.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید