اصلاح نظام بانکی و مهار تورم در دستور کار جدی بانک مرکزی است

ساعت: 16:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801951

رئیس کل بانک مرکزی در جمع کارشناسان و اساتید اقتصاد بر لزوم تغییر نظام بانکی و کنترل تورم تاکید کرد و گفت: اصلاح قوانین و مقررات بانکی به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی در دستور کار قرار گرفته است. بانک “.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی ، علی صالح آبادی در اولین نشست هم اندیشی با کارشناسان و اساتید اقتصادی در خصوص راهکارهای کنترل تورم و ثبات قیمت ها با بیان اینکه برگزاری این نشست ها در راستای استفاده از دیدگاه های نخبگان اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت، گفت: گامی در آن جهت باشد. بیایید آن را انجام دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی، ادامه داد: پرداخت تسهیلات خرد مردم باید بر اساس اعتبارسنجی و نیاز کمتر به رویه های موجود توسط بانک ها باشد.

وی افزود: کفایت سرمایه بانک ها، اصلاح عدم تعادل در نظام بانکی همراه با عدالت بانکی و تغییر فرآیندها از دیگر مواردی است که بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی به منظور کنترل خلق پول و نقدینگی دنبال می کند. “

قائم مقام بانک مرکزی در این جلسه با بیان اینکه ریشه تورم در عدم تعادل عرضه و تقاضای اقتصاد و عملکرد سیستم بانکی است، گفت: بازتعریف اقتصاد مقاومتی در بخش بانکی و اصلاح نظام بانکی سیستم بانکی برای کنترل تورم ضروری است.

کارشناسان حاضر در جلسه نیز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای حل مشکلات نظام بانکی پرداختند.

مدیریت یکپارچه ریسک در بانک ها، نظارت هوشمند بانک مرکزی بر نظام بانکی، لزوم ورود ارز صادراتی در چرخه اقتصادی کشور و راهکارهای موجود، شناسایی ابزارهای جدید در نظام بانکی، لزوم توجه به مدیریت ریالی و تاکید که دولت از بانک مرکزی وام نمی گیرد. مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی کارشناسان اقتصادی در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید