عدم وام بانک مرکزی، کنترل نقدینگی و مهار تورم؛ 3 کسری بودجه 1401 / تخصیص 2 هزار میلیارد تن برای هر استان برای تولید و اشتغال

ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791730

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس؛

علی حدادی گفت: برای هر استان 2000 میلیارد تن وام به عنوان صندوق در بودجه 1401 در نظر گرفته شده است تا برای حمایت از تولید و اشتغال استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از اعضای کمیسیون داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تیتریک در خصوص بررسی لایحه بودجه گفت: علاوه بر ارزیابی منابع، بررسی های کارشناسی توسط قانونگذار در خصوص بودجه 1401 انجام شود.

علی حدادی افزود: گزارش ارائه شده از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی به دلیل اصلاح ساختار بودجه کشور با سال های گذشته متفاوت بود و شفافیت و عدم کسری بودجه 1401 از مهمترین مولفه های آن است. “

وی گفت: یکی از مشکلات کشور در سال های گذشته عدم تعادل بود، زیرا منابع با هزینه ها همپوشانی نداشت و کسری بودجه مشکلاتی را در بخش های مختلف ایجاد کرد، اما بودجه 1401 به دنبال تثبیت تورم و کنترل نقدینگی است.

حدادی با اشاره به اینکه دولت بر عدم دریافت وام از بانک مرکزی تاکید دارد، تصریح کرد: دولت قبل برای سال های آینده اوراق را در بخش های مختلف معرفی کرد، بنابراین بودجه 1401 علاوه بر شفافیت و کارآمدی قابل اندازه گیری خواهد بود.

نماینده مردم البرز در مجمع نمایندگان البرز گفت: مجلس طبق بودجه 1401 15 روز در کمیسیون های تخصصی و 15 روز در کمیسیون تلفیق بررسی می کند و همچنین در بودجه سال آینده اختیارات بیشتری به استان ها داده می شود.

علی حدادی افزود: شوراهای برنامه ریزی استان ها اختیارات بیشتری دارند و به هر استان 2 هزار میلیارد تن وام به عنوان صندوق حمایت از تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با وحدت مجلس و دولت در سال 1401 شاهد کسری نسبت به بودجه نباشیم اما با رونق توسعه اقتصادی و شاخص اقتصادی پیش برویم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید