رئیسی در گفتگو با مکرون مفاد توافق را به ایران یادآوری کرد


ساعت: 20:46
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809725

رئیس جمهور تاکید کرد: هرگونه توافق در وین باید شامل لغو تحریم ها، ارائه ضمانت نامه معتبر و بسته شدن مسائل و ادعاهای سیاسی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، با بیان اینکه هیئت ایرانی در مذاکرات وین پیشرفت‌های جدی داشته‌اند، افزود: جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات پیشنهادهای سازنده‌ای ارائه خواهد کرد. بر اساس میزان انطباق آنها با منافع مردم ایران.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیأت ایرانی بارها اعلام کرده است که از ابتکاراتی که حقوق مردم ایران را تضمین و حمایت می کند استقبال می کند، گفت: فشار یا ادعاهای سیاسی برای ادامه فشار بر مردم ایران و تضعیف چشم انداز توافق صورت گرفته است.

رئیسی تاکید کرد: هرگونه توافق در وین باید شامل لغو تحریم ها، ارائه ضمانت نامه معتبر و بسته شدن موضوعات و ادعاهای سیاسی باشد.

وی خاطرنشان کرد: سابقه تعامل جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را تایید می‌کند، گواه بر کذب بودن ادعای برخی کشورهاست. که در این زمینه باید مراقب شورش های دشمن بود.

رئیسی با اشاره به نقش فعال ایران در مبارزه با تروریسم در کنار عراق و سوریه گفت: اگر مقابله موثر ایران با تروریسم به ویژه شهید سلیمانی نبود، امروز داعش در اروپا مستقر می شد.

پیشرفت خوبی در مذاکرات وین حاصل شده است

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در گفت و گوی تلفنی گفت: «پیشرفت های خوبی در مذاکرات وین حاصل شده است و امیدواریم که مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه برسد».

روسای جمهور ایران و فرانسه همچنین آخرین تحولات اپیدمی ولیعهد و تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید