رئیسی: هماهنگی تیم اقتصادی نقطه قوت دولت است

رئیسی: هماهنگی تیم اقتصادی نقطه قوت دولت است

روز جدید : رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت، کاهش تورم و سفر در استان ها از نقاط قوت دولت است، اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و به موقع برخی تلاش می کنند مشکلات را به عنوان نقاط ضعف مطرح کنند. به طرق مختلف، به طوری که علاوه بر تبیین اقدامات و عملکردها، باید در بیان مطالب به ویژه ارقام و آمارهای اقتصادی دقت کرد تا دقیق و حساب شده باشد تا اعتماد مردم خدشه دار نشود.

رئیس جمهور گفت: تبیین و تبیین اقدامات دولت در عرصه های مختلف ضمن تقویت بیش از پیش اعتماد ملت به دولت، نقشه دشمنان برای ناامیدی مردم را خنثی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه شورای دولت با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) صداقت را یکی از القاب و ویژگی های یک بانوی دو ساله دانست. جهانيان و گفت: در قرآن نيز بر واژه حق تأكيد شده است و فقط در گفتار نيست و انسان بايد در نيت و هدف و رفتار و روش زندگي خود صادق و پاك باشد و البته صداقت هزينه دارد و حضرت زهرا(س) و همه انبیای الهی در این راه پرداخته اند.

رئیس جمهور بر مراقبت از خودخواهی و استکبار تاکید کرد و خاطرنشان کرد: گاهی چاپلوسان با نسبت دادن فضایل و کتاب های بی شمار انسان را برتری می بخشند، بنابراین باید همیشه مراقب بود که دچار این آفت نشوید. شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی با تمام عظمتش هیچ ادعایی نداشت.

رئیسی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و به موقع گفت: اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمان ها باید فعال و هماهنگ با سخنگوی دولت و شورای اطلاع رسانی و تبیین مواضع سازمان و دولت مردمی باشد. انتقادات و نظرات مردم را منتقل می کند و پل ارتباطی بین دولت و مردم است.

رئیس جمهور گفت: مردم در کنار اعتماد به دولت انتظار دارند از اقدامات و اقدامات دستگاه ها مطلع شوند و روابط عمومی و صدا و سیما در این زمینه نقش بسزایی دارند.

رئیسی با تاکید بر اینکه دولت از انتقادات و دغدغه های مردم استقبال می کند و آن را در اصلاح و پیشبرد پرونده موثر می داند، گفت: در کنار ضعف ها و ابهامات مطرح شده در رسانه ها یا افکار عمومی، دستگاه ذی ربط باید پاسخگوی مناسبی باشد. ابهامات و سوالات

به نظر می رسد هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت، کاهش تورم و سفر در استان ها از نقاط قوت دولت است، اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و به موقع، عده ای سعی می کنند این گونه مشکلات را به عنوان ضعف در سطح آگاهی عمومی معرفی کنند. متفاوت است، لذا علاوه بر تبیین اقدامات و عملکردها، باید به مطالب به خصوص ارقام و آمارهای اقتصادی دقیق و حساب شده توجه و بیان شود تا به اعتماد مردم خدشه وارد نشود.

رئیسی در ادامه به موضوع سیل در استان های جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: در این سیل زمین های کشاورزی آسیب دیده است و لازم است تسهیلات لازم برای جبران خسارت در اختیار کشاورزان قرار گیرد و وزیر جهاد نیز پیگیری کند. این موضوع را از نزدیک».

رئیس جمهور همچنین بر کمک فوری به آسیب دیدگان تاکید کرد و گفت: در این راستا دولت با تمام ظرفیت به میدان آمده و لازم است بلافاصله پس از کمک های اولیه وضعیت مردم سامان یابد تا آنها دچار مشکل نشو.»

رئیسی با تاکید بر تمرکز بر حوزه آبخیز گفت: راه برون رفت از خطرات ناشی از سیل، تقویت حوضه است و دستگاه های مربوطه باید فعالیت خود را در این حوزه گسترش دهند.

رئیسی پس از اخذ رای اعتماد از کابینه بهمن امیری مقدم بر لزوم استفاده از برنامه مدون در مدیریت استان تاکید کرد و گفت: استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس نقش و جایگاه ویژه ای دارد و مردم این استان مدیون دین هستند. ما در ایران هستیم و انقلاب کردند و ما باید به وظیفه خود در قبال این مردم مقاوم و ارزشمند عمل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به حضور گسترده نیروهای جوان، مستعد و انقلابی در استان کرمانشاه، گفت: اشتغال جوانان مهمترین دغدغه مردم استان است که از آنها و ما رنج می برد، بنابراین اولویت استاندار باید برخورد باشد. با این مشکل و تلاش برای حل بیکاری.»

رئیسی همچنین بر لزوم توجه استاندار جدید به زیرساخت ها و ظرفیت های مختلف جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی استان کرمانشاه در برنامه ریزی و مدیریت این استان تاکید کرد.

بچمن امیری مقدم با پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیئت دولت در جلسه هیئت دولت به عنوان استاندار کرمانشاه انتخاب شد.

امیری مقدم متولد ۱۳۴۱ در کرمانشاه و جانباز است.

از جمله کارهای ضبط شده وی می توان به رئیس ستاد کل سپاه کرمانشاه در دوران دفاع جهانی، ‌ جانشین فرماندهی کل سپاه، ̈ فرماندهی انتظامی استان های گیلان و خراسان رضوی و مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید