نقطه قوت پرسپولیس در ترکیب آنهاست، حتی یک بازیکن/ایران نتوانست از گروه خود در جام جهانی صعود کند


ساعت: 21:30
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918941

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: نتیجه دربی بیش از سه امتیاز است اما تعیین کننده قهرمانی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دربی 99 گفت: زمانی که لیگ به دلیل جام جهانی و قبل از تعطیلی بازی ها تعطیل شد، شرایط بسیار خوبی داشتیم. در بازی آخر سوپرجام را بردیم و خیلی خوب بود. در تعطیلات می خواستیم برای اردو برنامه ریزی کنیم که به دلیل شرایط مالی موفق نشدیم. ما باید قدم برداریم. در بازی های تدارکاتی مشکل داشتیم، در زمین هم مشکل داشتیم. معمولاً بازی های تدارکاتی ما در زمین آرارات برگزار می شد، اما زمین های مناسبی در دسترس نبود. گاهی روی چمن مصنوعی تمرین می کردیم. یکی از اولویت های ما داشتن یک زمین خوب و تمرین و انجام مسابقات تدارکاتی در آن است، زیرا شرایط زمین مجموعه «انقلاب» چندان مناسب نیست. امیدوارم هفته آینده زمین ما آماده شود و به شرایط مطلوب بازگردد. حتی ما در این مدت با مشکلات زیادی مواجه شدیم و راضی نبودیم.

وی افزود: با مشکلات مالی آنطور که باید برخورد نشد. برای بازیکنان سخت بود که تمرکز خود را حفظ کنند، اما آنها شجاع بودند و در چند هفته گذشته سخت کار کردند. اگرچه ذهن آنها 100 درصد متمرکز نبود، اما مرحله به مرحله وضعیت مالی در باشگاه ما بهتر می شود و این وضعیت بسیار خوبی برای ما است. مشکلات تمام نشده است، بلکه یکی یکی حل می شود. امیدوارم اوضاع برای همه بهتر شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا به اردوی مرحوم حجازی رفته اید، گفت: دو بار این اردو را دیدم و فکر می کنم هفته آینده در آنجا تمرین کنیم. تجهیزات او هنوز به طور کامل تمام نشده است، اما فکر می کنم رختکن آماده باشد. منطقه ریکاوری و آمادگی جسمانی آماده نیست، اما مهم ترین منطقه زمین تمرین آماده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حساسیت بازی می تواند باعث شود استقلال با احتیاط بازی کند، گفت: هنوز 19 بازی مانده است و حتی به نیم فصل هم نرسیده ایم. 57 امتیاز باقی مانده است. با محاسبات من برای کسب عنوان قهرمانی به 43 امتیاز بیشتر نیاز داریم. سال گذشته 68 امتیاز کسب کردیم اما طبق سال های گذشته هر تیمی که 65 امتیاز کسب کند قهرمان می شود. یعنی 14 برد از 19 بازی پیش رو. فکر می کنم همین برای قهرمانی کافی است. هر مسابقه برای من مهم است. اگر فردا مساوی کنیم یا ببریم، قهرمان را تعیین نمی کند، اما اهمیت این بازی را می دانیم. این بازی فقط سه امتیاز نیست، بلکه برای ما بسیار مهمتر است. دربی برای ما مسابقه خاصی است، بین دو تیم سرنوشت. ما خوب آماده شده ایم و تمرکز و اعتماد به نفس بالایی داریم. با احترامی که برای تیم حریف قائل هستیم و جسارتی که داریم در این بازی پیروز خواهیم شد.

ساپینتو در مورد غیبت یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته در بازی فردا گفت: گاهی اوقات در کنفرانس ها چیزهایی می شنویم که فردای آن روز دقیقا برعکس می شود. بازیکنانی که مسابقات زیادی را از دست دادند. برای من نقطه قوت حریف تیم پرسپولیس است نه بازیکن خاصی. آنها راه زیادی را طی می کنند و برای من با یا بدون لوکادیا فرقی نمی کند. بازی بسیار سخت و خطرناک خواهد بود. باید 90 دقیقه تمرکز کنیم و 3 امتیاز بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که در گذشته دربی را باخته و برده است و می داند تفاوت دربی ایران با این دربی ها و حرف های آنها به هواداران چیست، گفت: پیام بزرگ من این است که ما به خودمان اطمینان داریم و تمرکز بالایی داریم. این بهترین چیزی است که می توانم به هوادارانمان بگویم. متاسفانه ما حضور هواداران خود را نداریم. این چیزی است که من تا به حال درک نمی کردم. امیدوارم هواداران به زودی به ورزشگاه بازگردند زیرا دربی و فوتبال بدون هوادار ارزشی ندارد.

وی در ادامه افزود: دربی بازی خاصی است و به بازیکنانم گفته ام که کنترل روحی زیادی داشته باشند. بازیکنان هر دو تیم از کیفیت یکسانی برخوردارند، اما تیمی که کنترل بیشتری دارد به ویژه در ضربات آزاد حرف اول را می زند. تیم پرسپولیس از ضربات ایستگاهی هم خوب کار می کند و می تواند ما را شگفت زده کند. ما نباید به حریف فرصت دهیم. اگر هر تیمی بتواند از این موقعیت ها استفاده کند، بسیار موفق خواهد بود و ما باید از آن استفاده کنیم و تمرکز بالایی داشته باشیم.

ساپینتو یادآور شد که او معتقد بود اگر دربی قبل از جام جهانی برگزار می شد، به نفع تیمش بود و آیا او هنوز هم همین فکر را می کند: قبلاً از بین رفته است. آنچه در آن زمان گفتم درست بود. اکنون زمان خوبی است. زمان بازی مقابل یک تیم خوب مهم نیست. تعطیلات هم عالی بود

سرمربی پرتغالی استقلال درباره ناکامی تیم ملی کشورش در جام جهانی 2022 و همچنین قهرمانی آرژانتین با مسی و ناکامی رونالدو در این رقابت ها تصریح کرد: تفاوت رونالدو و مسی؟ الان فقط تو سنشون! برای من، هر دو جزو بهترین بازیکنان جهان هستند. برای من هر دو یکی هستند. بنابراین هر دو بازیکن شایسته کسب چنین عناوینی هستند. ناراحت کننده است که رونالدو نتوانست با کشور من قهرمان جام جهانی شود، اما زندگی همین است. گاهی برنده می‌شوی و گاهی می‌بازی. به نظر من بهترین بازیکن تاریخ پرتغال رونالدو است.

ساپینتو در خصوص غیبت تیمش و وضعیت ابوالفضل جلالی اظهار داشت: در این مورد تردید داریم. فردا خواهیم دید

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد بازیکنان استقلال در جام جهانی گفت: آنها زحمت کشیدند و خوب بودند. من به آنها افتخار می کنم. فکر می کنم اگر تیم ایران حمایت ایران را داشت می توانست از مرحله گروهی صعود کند. به نظر من اگر انرژی ای که به تیم دادند مثبت بود، تیم ایران می توانست از گروه خود صعود کند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که: چه سورپرایزی؟ چیزی که من برای بازی فردا می خواهم این است که یک بازی خوب از 3 تیم ببینم. داوران و دو تیم شنیده ام که این داور (محمدحسین زاهدی فرد) یک بازی را چند بازی سوت نزده است. امیدوارم فردا هم از نظر بدنی و هم از نظر بیرونی در بهترین شرایط ظاهر شود و بازی خوبی برای هر دو تیم به نمایش بگذارد. امیدوارم فردا شاهد بازی خوبی باشیم و تیم داوری هم خوب کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید