رئیس اتاق بازرگانی شرق گلستان برنامه اشتباه تعریف نکند/ مردم از اظهارنظرهای غیر کارشناسی شوکه شدند

ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790792

یک کارشناس اجتماعی استان گلستان به رئیس اتاق بازرگانی گرگان مبنی بر اینکه طرح اشتباهی برای شرق گلستان تعریف نکنید، گفت: لطفا با مطالعه و ارائه طرح درباره شرق گلستان صحبت کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مرادیانی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما با اشاره به اینکه پروژه راه آهن گرگان-گنبد-بوینور-مشهد از سال ها پیش در حال انجام است، اظهار داشت: حتی سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای اجرای این پروژه انتخاب شده اند و این پروژه نیز انجام شده است. مراحل ساخت را طی کرده است.

وی تاکید کرد: انتخاب طرح های جایگزین و طرح های جدید و پرهزینه می تواند اجرای طرح را بیش از پیش به تاخیر بیندازد، حتی ممکن است صحبت های غیرکارشناسی و بعضا مطالعه نشده مانع توسعه منطقه شود.

این کارشناس اجتماعی افزود: علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی گرگان در آخرین اظهار نظر خود در خصوص راه آهن گرگان، گنبد، بوینور و مشهد از ارائه دو طرح جایگزین برای توسعه این راه آهن خبر داد که متاسفانه غیرکارشناسی است. .

مرادیانی گفت: یکی از چوپانان در خصوص این دو طرح که در سایت خبرگزاری مهر منتشر شده است، گفت: در سفر وزیر اقتصاد به گلستان، موضوع راه آهن اینچه برون- آزادشهر- شاهرود؛ موضوعی که در این راستا انجام شد. مزایا ذکر شد و این طرح را به صورت مکتوب به شورای گفت وگوی امنیت اعلام کردیم.

وی ادامه داد: رئیس اتاق بازرگانی گرگان در اظهارنظری گفت: علاوه بر مسیر پیشنهادی فعلی، مسیر دیگری نیز با توجه به مسیر کوهستانی شاهرود که مستلزم هزینه های بالایی است، شناسایی شده است که آیا می توانیم جایگزین داشته باشیم. مسیر یا نه؟ مسیر جدید پیشنهادی از گنبدکاووس-کلاله-جنگل گلستان و از دشت عبور می کند و به خط جاجرم و از آنجا به جنوب متصل می شود.

وی ادامه داد: اما از نظر ژئوپلیتیک، مسیر اینچه برون- آزادشهر- شاهرود بهترین مسیر است زیرا به مردم شرق استان امکان دسترسی به راه آهن را می دهد و مسیر کوتاهتر می شود.

نظر این چوپان در مورد دسترسی بیشتر مردم شرق گلستان در حالی است که در طرح آزادشهر نامی از گنبدکاووس در مسیر ذکر نشده است اما در مسیر دوم بیشتر شهرهای شرق گلستان و دسترسی آنها به راه آهن آسان خواهد بود.

اما چوپان که ظاهراً تنها طراح این طرح بود و فکر می کرد از کل استان خبر دارد، اولین طرح خود را به صورت مکتوب به وزیر داد و طرح دوم را به قول خودش مطرح کرد.

مردم شرق گلستان به دلیل این اظهارنظرهای غیرکارشناسی از پرواز فرودگاه قدس شرق گلستان محروم شدند.

مردم شرق گلستان به آقای شوپانی می گویند: لطفا برنامه های خوبتان را به خودتان بسپارید و برای شرق گلستان برنامه ریزی نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید