صیانت همه جانبه دولت / طرح اصلی اقتصادی اتاق بازرگانی گلستان برای سلامت اقتصاد کشور تلاش می کند.


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839261

رئیس اتاق بازرگانی گلستان گفت: رئیس دولت جسارت داشت و آبروی خود را عهد کرد و باید از این طرح حمایت کنیم، بررسی های ما در اتاق بازرگانی نشان داد که دو میلیون تن آرد هدر رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ; علی محمد چوپانی ظهر امروز در نشست خبری در استان گلستان اظهار کرد: کشاورزان ما در گذشته یارانه دولتی می دادند اما اخیرا قیمت جهانی هر چه باشد در نیم دلار ضرب می شود و خرید تضمینی آن قیمت محصولات کشاورزی است. “

رئیس اتاق بازرگانی منطقه گلستان ادامه داد: سرانه مصرف 1.5 کیلوگرم روغن، 8.5 کیلوگرم آرد و 2 کیلوگرم مرغ است و سال گذشته دولت برای کالاهای اساسی ارز آزاد کرد.

چوپانی گفت: 320 هزار تن فولاد مابه التفاوت 4 هزار و 200 تن ارز آزاد با 300 هزار میلیارد تن آن پول یارانه است و دولت اینجا چیزی نمی خواهد و به دنبال برنامه ریزی سلامت اقتصادی است.
وی گفت: قیمت نفت دو هزار یورو در هر تن است و سالانه شاهد 1.5 میلیارد یورو قاچاق نفت هستیم و با اجرای این طرح قاچاق دیگر سودی نخواهد داشت و در این رقم صرفه جویی می شود. “
این مسئول گفت: تمایلی در توزیع آرد یارانه ای وجود نداشت و با آزادسازی ارز از این تمایل جلوگیری شد.
«دولت شجاعت داشته است که اعتبار خود را به رسمیت بشناسد و ما باید از این طرح حمایت کنیم. تحقیقات ما در اتاق بازرگانی نشان داده است که دو میلیون تن آرد هدر می رود و اگر 30 درصد صرفه جویی شود بین چهار تا پنج میلیارد یورو. نجات خواهد یافت.
وی افزود: ما سالانه 22 میلیون تن آراد و گندم وارد می کنیم که اگر این صرفه جویی را در نظر بگیریم نزدیک به 100 میلیارد یورو می شود که با آن می توانیم صنعت خود را بازسازی کنیم.
وی گفت: “کسب و کار ما در حال از دست دادن سود بود. پیش بینی ما این است که این طرح به خوبی پیش برود.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید