رئیس جمهور آذربایجان: سفارت ما در تهران تعطیل است/ آذربایجانی ها از روابط ایران و ارمنستان راضی نیستند

رئیس جمهور آذربایجان: سفارت ما در تهران تعطیل است/ آذربایجانی ها از روابط ایران و ارمنستان راضی نیستند

الهام علی اف: مردم آذربایجان از روابط ایران و ارمنستان چندان راضی نیستند. به عنوان سیاستمداران، ما درک می کنیم که هر کشور اولویت های سیاست خارجی خود را دارد. ایران و ارمنستان همسایه هستند.
رئیس جمهور آذربایجان در اظهارات خود اعلام کرد که مردم این کشور امیدوارند ایران با ارمنستان روابط دیپلماتیک نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آپا، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در یک کنفرانس بین المللی گفت: سفارت ما در تهران در حال حاضر تعطیل است. این تصمیم من بود، زیرا امنیت و جان مردم ما برای من مهمتر از آن چیزی است که آنها در ایران تصور می کردند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: مردم آذربایجان از روابط ایران و ارمنستان چندان راضی نیستند. به عنوان سیاستمداران، ما درک می کنیم که هر کشور اولویت های سیاست خارجی خود را دارد. ایران و ارمنستان همسایه هستند.

همچنین علی اف مدعی شد: بسیاری از مردم آذربایجان در دوران اشغال انتظار داشتند رفتاری مشابه با ترکیه، عربستان سعودی و پاکستان داشته باشند. این سه کشور به دلیل اشغال حتی با ارمنستان روابط دیپلماتیک نداشتند. مردم فکر می کردند که پیوستن ایران به این سه کشور و ابراز همبستگی امری طبیعی است، به ویژه اینکه ارمنستان فعالانه از سرزمین های ایران برای حمل مهمات و تجهیزات نظامی استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید