رئیس جمهور ارمنستان استعفا داد

ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802836

برخی منابع خبری از استعفای رئیس جمهور ارمنستان پس از چهار سال ریاست جمهوری خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از “رن تی وی”، “آرمن سرکیسیان” رئیس جمهور ارمنستان از سمت خود استعفا داد. در بیانیه ای که در وب سایت رئیس جمهور ارمنستان منتشر شده، آمده است: مدت ها فکر کردم و پس از تقریباً چهار سال فعالیت فعال تصمیم گرفتم از ریاست جمهوری ارمنستان استعفا بدهم. این مطلقاً یک تصمیم احساسی نیست و از منطق خاصی ناشی می شود.»

سرکیسیان همچنین گفت که رئیس جمهور ابزار لازم برای تأثیرگذاری بر فرآیندهای اصلی سیاست داخلی و خارجی در دوره سخت کنونی برای کشور و ملت را ندارد.

آرمن سرکیسیان در 9 آوریل 2018 ریاست جمهوری ارمنستان را بر عهده گرفت.

سرکیسیان همانطور که اخیرا در مصاحبه با روزنامه سعودی عرب نیوز با تاکید بر روابط دوستانه ایروان با تهران، ضمن رد سوال خبرنگار شبکه عربستانی مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی در امور داخلی، علاقه مند به توسعه روابط با ایران بود. ارمنستان ایران در بخش امنیتی و نظامی ارمنستان دخالت نمی کند.

رئیس جمهور ارمنستان گفت: «اول از همه، آنها (ایران) در بخش نظامی یا امنیتی دخالت نمی کنند. آنها منافع خود را در ارمنستان دارند. آنچه در حال حاضر در ارمنستان در حال رخ دادن است قطعا برای ایران نگران کننده است.

سرکیسیان سپس در مورد روابط خوب ارمنستان و ایران گفت: ما در بخش انرژی با ایران روابط داریم که البته چندان بزرگ نیست، زیرا بیشتر گاز خود را از روسیه تامین می کنیم و مقدار کمی هم از ایران برای آنها دریافت می کنیم. ما برق را تامین می کنیم زیرا برق تولید می کنیم و برق مازاد داریم.»

تاکنون مقامات ارشد دولت ارمنستان از جمله نیکل پاشینیان اظهار نظری نکرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید