رئیس جمهور فراری یمن استعفا داد


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820189

رئیس جمهور فراری یمن معاون خود را برکنار کرد و از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری خبر داد و تمامی اختیارات را تحویل داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالمنصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن صبح امروز (پنجشنبه 18 فروردین) معاون خود علی محسن الاحمر را برکنار کرد و قدرت را به شورای رهبری ریاست جمهوری سپرد.

به گزارش العربی الجدید، هادی ضمن برکناری الاحمر از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری به ریاست رشاد العلیمی با حضور اعضای هفت حزب و جناح سیاسی دیگر یمن برای تشکیل یک هیئت حاکمه ریاست جمهوری با اختیارات خبر داد. ریاست جمهوری و معاون وی پایان ماموریت انتقال را اعلام کردند.

رئیس جمهور مستعفی یمن در بیانیه ای گفت: بر اساس این بیانیه، من تمام اختیارات خود را به طور غیرقابل برگشت به شورای ریاست جمهوری بر اساس قانون اساسی، طرح خلیج فارس و سازوکار اجرایی آن تفویض می کنم.

بر اساس این گزارش، شورای رهبری ریاست جمهوری به ریاست رشاد العالیمی و مرکب از سلطان العراده، استاندار منصوب از سوی دولت مستعفی مأرب، طارق محمد صالح، عبدالرحمن ابوزارع، فرمانده نیروها. -وی العمالکه، عبدالله العلیمی بوزیر، رئیس دفتر وی، عثمان المجلی، عید الزبیدی، رئیس شورای انتقالی در جنوب یمن و فرج البهسانی، فرماندار حضرموت، حضور خواهند داشت. از هادی و قائم مقام او را به دست گیرد.

پس از این انتقال قدرت، شورای رهبری ریاست جمهوری یمن یک اداره سیاسی، نظامی و امنیتی در مناطق تحت کنترل ائتلاف سعودی-اماراتی ایجاد خواهد کرد. او در مرحله انتقال مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت و همچنین مسئولیت گفتگوهای آتش بس با جنبش انصارالله را بر عهده خواهد داشت.

پیش از این رسانه های یمنی از تصمیم عربستان سعودی برای سرنگونی رئیس جمهور فراری یمن که مدت هاست در ریاض زندگی می کند، خبر داده بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید