رئیس سازمان سنجش: بدون تغییر محتوای کنکور 1401

رئیس سازمان سنجش: بدون تغییر محتوای کنکور 1401

روز جدید رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور 1401 تغییر محتوایی نداشته است، گفت: تلاش می کنیم آزمون را از نظر عملکرد به نحو احسن برگزار کنیم تا داوطلبان کمترین فشار و استرس را تحمل کنند.

عبدالرسول پورعباس در پایان نشست با مسئولان استانی در آزمون امروز (26 اسفند) دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در آزمون 1401 شاهد تغییرات اساسی و مقدمات برگزاری آزمون بودیم. به منظور هماهنگی و ایجاد یکپارچگی در حوزه اجرا جلساتی را کشور به کشور با مسئولین اجرایی استان ها در حوزه امتحانی برگزار می کنیم. خوب کار کنیم

به گزارش ایسنا، وی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 افزود: از سال 1401 همانطور که به صورت رسمی اعلام شد سوابق تحصیلی 40 درصد و آزمون سراسری 60 درصد تاثیرگذار خواهد بود. برای کلیه متقاضیان دارای تحصیلات کامل و برای متقاضیانی که تحصیلات کامل ندارند این نسبت بین 40 تا 60 درصد کاهش می یابد و بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش درصد کمتری برای داوطلب در نظر گرفته می شود. اما برای کلیه متقاضیان به صورت 40 و 60 درصدی.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال طبق روالی که در سالهای گذشته داشتیم تلاش شد تا کتاب شیکتر و فرم پاسخنامه نظم یافته و ایجاد شود. تعداد بیشتری. «آنها از هم جدا شدند. رشته های اصلی ریاضی و فیزیک دارای سه جزوه، علوم انسانی دارای سه بروشور و رشته های تجربی دارای چهار بروشور هستند که هر کدام دارای پاسخنامه خاص خود می باشند.

وی افزود: برای سهولت کار داوطلبان در هر پاسخنامه یک درس داریم تا ضمن ایجاد آرامش و امنیت برای داوطلب، داوطلب اشتباه نکند. با توجه به تنوع آب و هوای کشور ممکن است جواب آسیب ببیند پس زودتر جواب را جمع آوری می کنیم تا جواب ها سالمتر به دست ما برسد.

پوراباس گفت: در مجموع تلاش سازمان سنجش و عوامل اجرایی سه برابر می شود اما آسایش و امنیت برای داوطلبان بیشتر خواهد بود.

وی افزود: مهم ترین رویکردی که در سال 1401 داریم این است که اولاً هیچ تغییری در محتوا نداشته باشیم و فقط تاثیر درصد سوابق تحصیلی در آزمون سراسری داشته باشیم و مابقی اجرایی است. سعی می کنیم آزمون را به نحوی مناسب برگزار کنیم تا داوطلبان کمترین فشار و استرس را تحمل کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جلسه امروز در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امروز وضعیت استان خوزستان نسبت به کشور را تشریح کردیم که نشان می دهد امتحانات در حوزه یک دارایی است. تاثیر بزرگ.”

وی گفت: امیدواریم عوامل اجرایی و مسئولان بتوانند با صرف امکاناتی در استان خوزستان فضای مناسبی را برای داوطلبان ایجاد کنند. ما معتقدیم حتی اگر داوطلب تمام تلاش خود را برای آمادگی انجام دهد، بیش از 50 درصد این آمادگی تحت الشعاع حوزه آزمون قرار می گیرد، از این رو از آنها خواستیم تا به توسعه استان خوزستان کمک کنند که یکی از مهمترین آنها شرایط تحصیلی است. .

پورعباس افزود: خواستیم ستاد استان تشکیل شود و استاندار خوزستان در این زمینه پاسخگو باشد و عوامل دیگری مانند نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید