رئیس پلیس: پلیس مسئول مرگ مهسا امینی نیست

سردار حسین اشتری روز جمعه پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته نیروی انتظامی (17 تا 23 مهرماه) با درود بر شهدای انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، تامین نظم و امنیت و شهدای اخیر به عنوان نیروی انتظامی که تعداد زیادی جان خود را از دست داده اند، گفت: هفته فرجه با توجه به گستردگی مأموریت ها، تنوع و اهمیت نظم و انضباط، زمان مناسبی برای ارائه خدمات بیشتر به شهدای میهن اسلامی است. و امنیت، اهمیت کار را برای همکاران خود در کشور می دانیم.” امروز امنیت بالاترین نعمت برای همه کشورهاست، مسئولان و حاکمان در سراسر جهان تمام تلاش خود را می کنند تا امنیت بیشتری در کشور خود داشته باشیم. امنیت مثال زدنی به برکت خون شهدا، هوشیاری مردم و تدابیر رهبری و زحمات پاسداران چه بسیار دشمنان که سعی می کنند این آرامش و امنیت را از ما بگیرند و با ک هدف و بهانه ی آبی حوادث رخ می دهد و به آرامش مردم آسیب می رساند.

اشتری تصریح کرد: امروز وظیفه پلیس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرزها و داخل کشور است و فرجه رکن اصلی امنیت داخلی است 30 هزار جانباز و هزاران آزاده این بیانیه را بیان کند حدود 8000 شهید نیروی انتظامی در دفاع مقدس و بیش از 5000 نفر از همکاران ما در مرزها، شهرها و روستاها برای حفظ امنیت و آرامش به شهادت رسیدند. ما هر هفته شاهد کشته یا زخمی شدن تعدادی از همکاران هستیم، همکاران ما با جان و دل برای امنیت مردم ایستاده اند.

رئیس پلیس: پلیس مسئول مرگ مهسا امینی نیست

وی افزود: شعار امسال هفته نیروی انتظامی «پلیس در خدمت مردم و مردم حامی پلیس» است، ما خادمان، خدمتگزار و متولی مردم هستیم، این روزها متوجه شدید که مردم به ویژه در دوره های مختلف از فراج حمایت کرده اند. نماز جمعه اول مهرماه در سومین روز مهرماه روز رحلت پیامبر(ص) میلیون ها نفر با رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی بیعت کردند و از نیروی انتظامی حمایت کردند.بدون مردم ، ما نمی توانیم ماموریت ها را با موفقیت انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: ما نسبت به گذشته مسئولیت بیشتری برای خدمت به مردم داریم. مردم با هوشیاری و بصیرت راه خود را انتخاب کردند و به دستور رهبری عمل کردند. فرجه امانتدار مردم و مظهر حاکمیت ملی است، فرجه خدمت به مردم را یک ارزش و افتخار می داند و به آن افتخار می کند و این امر در مراسم باشکوه اربعین حسینی که بیش از 30 هزار نفر در آن حضور داشتند به اثبات رسید. همکاران در این مراسم باشکوه برای امنیت زائران و تسهیل در بازدید خود در ایران حضور یافتند و به ارائه خدمات پرداختند. امسال یکی از سال های خوبی بود که مراسم اربعین حسینی با شکوه بیشتری نسبت به سال های گذشته در عراق برگزار شد و زائران این سفر را آسان کردند، همکاران نیروی انتظامی بیش از یک تا دو ماه در مرزها هوشیار بودند. با انرژی، روحیه و سربلندی به مردم خدمت کردند و اربعین نمونه ای از خدمات پلیسی است.

پلیس در قتل مهسا امینی هیچ اتهامی ندارد

وی افزود: در حادثه اخیر که منجر به فوت مهسا امینی شد، روز چهارشنبه در برنامه جبهه اول صدا و سیما حاضر شدم و در این خصوص صحبت کردم. در اجرای ماموریت و این مشکل هیچ خطایی یا قصوری از سوی پلیس مشاهده نشد البته از این مشکل. متاسفیم اما دستگاه های ذیربط بررسی کرده اند، این ماموریت بر اساس قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است و هیچ سوء استفاده ای در این زمینه صورت نگرفته است.

اشتری تاکید کرد: اما این موضوع به نابسامانی هایی تبدیل شد که در کشور داشتیم. مردم خط خود را از اینها جدا کردند، اگر اعتراضی شد، مسئولان مراقب باشند که این حرف ها در زمان و مکان خودشان گفته شود. اعتراضات به شورش تبدیل شد، وظیفه پلیس این است که از دستیابی مردم و اموال به اهداف خود جلوگیری کند.

فرمانده انتظامی ادامه داد: نقض امنیت برخی اغتشاشگران توسط پلیس قابل قبول نیست، باید نظم و امنیت را برقرار کنیم، اجازه نمی دهیم آرامش و آسایش مردم توسط تعدادی از افراد با اهداف مشخص و مشخص به هم بخورد. گروه های منافقین، سلطنت طلبان، آمریکایی ها و دولت صهیونیستی. مردم از ما انتظار دارند که امنیت و جان و مال آنها را حفظ کنیم، خط قرمز پلیس امنیت و آرامش مردم است، هرکس تحت هر عنوانی این آرامش را برهم بزند پلیس و نیروهای مسئول در مقابل آنها می ایستند و با آنها برخورد می کنند. اقتدار و هوش. ملاقات می کنیم

اشتری خاطرنشان کرد: این روزها شاهد بازدید مردم از حوادث به قصد کشتار بوده ایم و این راهبرد دشمن است. در حوادث گذشته نیز شاهد بودیم، کشته شدگان در محل تجمع نبودند یا با سلاح هایی که در اختیار نیروهای امنیتی نبود کشته شدند، این کشتارها با چاقو و سلاح سرد انجام شد و همکاران من در میدان از هیچ سلاح و گلوله های شکاری و پلاستیکی استفاده نمی شود. در اغتشاشات 17 نفر که دارای سلاح جنگی بودند دستگیر شدند، قصدشان هرج و مرج و نقض نظم و امنیت برای ادامه پروژه کشتار و اغتشاش است. مراقب و هوشیار باشیم تعدادی از این افراد شناسایی و دستگیر شده اند و تعدادی نیز در روزهای آینده توسط دستگاه های ذیربط جستجو خواهند شد.

وی در پایان گفت: باید یادی از شهدای نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و حضور دستگاه های اطلاعاتی و قضایی باشیم. از کسانی که در این صحنه به ما کمک کردند قدردانی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید