رابطه مالک پتروشیمی میانکاله با صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی

رابطه مالک پتروشیمی میانکاله با صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی

روهر نه : اسناد منتشر شده از سوی یکی از رسانه ها نشان می دهد که رابطه مالک پتروشیمی میانکاله با صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی باید به طور جدی بررسی شود.

پس از انتشار اسامی ابربدهکاران توسعه صادرات بانک در رسانه ها، مشخص شد که شرکت فولاد البرز ایرانیان یا مالک پتروشیمی میانکاله در صدر لیست بدهکاران این بانک قرار دارد که تسهیلات ارزی کلانی دریافت کرده است. نکته حائز اهمیت اینکه علی صالح آبادی رئیس کل فعلی بانک مرکزی از سال 1393 ریاست بانک توسعه صادرات را برعهده دارد و باید دید که چرا در دوران ریاست خود بر بانک توسعه صادرات از این ابربدهکار وام نگرفته است. فردی با چنین زندگینامه ای می تواند در سمت رئیس کل بانک مرکزی با بدهکاران بزرگ معامله کند.

مشرق در این باره نوشت در حالی که برخی بانک ها از معرفی ابربدهکاران بانکی خودداری کردند اما در نهایت مدیران ارشد بانکی با دستور صریح رئیس جمهور در آبان ماه به روسای بانک ها و وزیر اقتصاد مجبور به رعایت قانون برای انتشار فهرست ابری شدند. 14. پرداخت که این در 10 آوریل امسال محقق شد.

پس از انتشار اسامی ابربدهکاران توسعه صادرات بانک در رسانه ها مشخص شد که برترین بدهکاران این بانک که تسهیلات ارزی کلان دریافت کرده، شرکت فولاد البرز ایرانیان است که تنها ۲ یورو تسهیلات پرداخت کرده است. با نرخ دولتی 3383 فولاد در فوریه 2015. بیش از 1300 میلیارد تن به بانک توسعه صادرات بانک بدهکار است.طبقه متوسط

لازم به ذکر است که هنگام محاسبه کارشناس ما در مورد نرخ فعلی یورو، سرمایه تسهیلات بیش از 2000 میلیارد تن است. نرخ بهره برای یورو چقدر است؟

با بررسی بیشتر مدارک دریافتی از این خبرگزاری مشخص شد که شرکت مذکور این تسهیلات را از شعبه بانک توسعه صادرات ساری دریافت کرده و نه تنها نسبت به تسویه آن اقدامی نکرده، بلکه سهامدار منتظر بوده است. خرید کارخانه فولاد ایران البرز توسط بانک توسعه صادرات. فایل خود را ببندید

این تا زمانی است که رهبر معظم انقلاب ابربدهکاران بانکی را جنایتکار بانکی خطاب کردند. شعار سال در سال های اخیر همواره ایجاد اشتغال و کارآفرینی پایدار بوده است و متاسفانه عده ای سودجو به جای سرمایه گذاری در کشور، به بهانه تولید و ارز از بانک ها تجهیزات گرفتند و در عوض ایجاد اشتغال کردند. در این کشور آن را در کشورهای مختلف سرمایه گذاری کرده و برای استفاده شخصی و ایجاد یک زندگی مجلل در ترکیه و آلمان هزینه کرده اند و خانواده های خود را به آنجا نقل مکان کرده اند.

همچنین با توجه به مدارک دریافتی از این خبرگزاری مشخص شد که ضامن تسهیلات شرکت فولاد البرز ایرانیان عبدالله عبدی سهامدار عمده این شرکت و شرکت سازه های فولادی اسمش یا شرکت سازه های سنگین مازندران می باشد. به شرکت تولیدی ساریه شمال تغییر نام داد. بررسی های بیشتر نشان داد که اساساً همه سهامدار مشترکی دارند و آقای عبدی همان فردی است که اخیراً در رسانه ها به عنوان فردی با دو کد ملی مطرح شده است.27964ad6-45bc-4c4a-aa77-c63d1cb829de

از همه مهمتر میزان وثیقه حدود 431 میلیارد تن است که با فرض اقدام بانک برای اجرای اوراق و تملک آن حدود 1000 میلیارد تن می شود و در نهایت در اختیار کارخانه فولاد ایران قرار می گیرد.البرز از توسعه صادرات بانک بالاخره تعطیل می شود تا این مرد به منافعش برسد و این کارخانه دیگر برایش ارزشی ندارد.

در حال حاضر برخی بنگاه های اقتصادی برای دریافت یک میلیارد تنی چند سالی است که در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند و برخی از بدهکاران مانند هواری و سایر ابربدهکاران برای خود پایگاه هایی در خارج از کشور ایجاد کرده اند و نیازی به بازگشت ندارند. دولتی و بدون مسئولیت333c283c-efef-45a0-a108-a2e59a1a635c

وی همچنین در حال حاضر در فکر اخذ تسهیلات و گشایش ال سی از بانک ها برای ساخت پتروشیمی میانکاله است. برخی رسانه ها گزارش دادند که پتروشیمی میانکاله یا همان پتروشیمی امیرآباد مازندران در مهرماه سال 1378 بدون تایید سازمان محیط زیست تاسیس شد و معاونت برنامه ریزی وزارت نفت در دی ماه 99 قرارداد اولیه را امضا کرد.

مالک این پتروشیمی عبدالله عبدی است. گفته می شود هزینه راه اندازی پتروشیمی میانکاله دو برابر کل بودجه سازمان محیط زیست (2157 میلیارد تن)، سازمان بهزیستی (17000 میلیارد تن) و وزارت راه و شهرسازی (20600 میلیارد تن) است. تومان).

در حال حاضر پس از فعالیت های مختلف مردمی، ساخت پتروشیمی میانکاله با دستور دادستان کل کشور متوقف شده است اما به نظر می رسد ساخت و ساز به دستور وی ادامه دارد!

در بازرسی خبرنگار ما در سایت روزنامه رسمی کشور مشخص شد که سهامداران پتروشیمی میانکاله سه سهامدار اصلی پتروشیمی میانکاله هستند.

شرکت سیمان نایین که با بررسی بیشتر نام عبدالله عبدی به عنوان رئیس هیئت مدیره آن با دو کد ملی متفاوت قابل مشاهده است. سهامدار دیگر این پتروشیمی، شرکت تولیدی سری شمال است که سهامدار عمده آن نیز بوده و چندین سال است که ریاست هیئت مدیره را برعهده داشته است. مازندران که این شرکت نیز با آقای عبدی در ارتباط است و همسر ایشان خانم گیتا شوکتی چندین سال است که از اعضای فعال این شرکت بوده اند.

لازم به ذکر است با بررسی های بیشتر در سامانه ثبت شرکت مشخص شد که اعضای هیئت مدیره شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران به طور همزمان در چند شرکت شاغل و مشغول به کار هستند. آقای محمد رمضانی همچنین در اکثر شرکت های آقای عبدی مانند فولاد البرز ایرانیان و سازه سنگین اسمش و سیمان نایین فعال است. همچنین جناب آقای علی بختیاری در شرکت سازه های سنگین اسمش شرکت فولاد البرز ایرانیان و شرکت فیلتر خاورمیانه و سریه شمال به عنوان بازرس یا عضو هیئت مدیره حضور دارند. در نهایت آقای علیرضا مهرپژوه که در شرکت حضور دارند. سیمان نایین موجود است.

ساخت پتروشیمی در میانکاله و مازندران (هر 3 استان شمالی کشور) ظلم بزرگ مسئولان محلی به نظام و مردم است چرا که پتروشیمی صنعت سبزی نیست و آلایندگی آن بسیار بیشتر از سایر صنایع است. مشخص نیست مجوز ساخت پتروشیمی چگونه صادر شده در حالی که ساخت سایت های صنعتی در سه استان شمالی ممنوع است؟!

حال جای سوال است که آیا در زمان اعطای تسهیلات به شرکت مذکور، اعتبارسنجی به درستی انجام شده است یا اینکه تسهیلات به صورت سفارشی پرداخت شده است و چه زمانی آن شخص یکی از فوق بدهکاران بانکی است که از طریق آن دریافت کرده است. پروانه ساخت پتروشیمی میانکاله . به گفته محمد باکر کلیباف، رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی، ده ها میلیارد تومان برای راه اندازی پتروشیمی هزینه کرده اند. چطور تا حالا بدهی خود را در بانک ها تسویه نکرده اند؟!

همچنین چگونگی عبدالله عبدی با این همه مشکلات از تبدیل تعاونی اعتباری کارگران ایران زرین دشت به مؤسسه آینده و نحوه تعیین هیئت تصفیه و ادغام مؤسسه آتی در بانک آینده و سهامداری در بانک آینده و همچنین نحوه خرید سهام. بانک ایران زمین شرکت شاهد بنیاد شهید و شکایات تا قبل از سهامدار شدن پتروشیمی میانکاله نامی از مدیران این بانک در دادسرای اقتصاد اعلام نکرد.

همچنین طی حکم بدوی در شعبه 1045 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی شهید قدوسی تهران به اتهام کلاهبرداری و حتی به دلیل نامشخص بودن مکان که در حکم بدوی قید شده بود به 7 سال حبس تعزیری محکوم شد. حتی رفتن او هم ممنوع است؟!

به نظر می رسد قدرت و نفوذ او بیشتر از رئیس جمهور و دادستانی است که به ساخت پتروشیمی در میانکاله ادامه می دهد، حال سوال این است که از چه کسانی یا چه گروهی حمایت می شود؟

?

IMG-20220415-WA0020

IMG-20220415-WA0021

دیدگاهتان را بنویسید