خبر خوش برای صالح آبادی برای بازپرداخت وام های مردم + جزئیات جدید از شرایط دریافت تسهیلات

خبر خوش برای صالح آبادی برای بازپرداخت وام های مردم + جزئیات جدید از شرایط دریافت تسهیلات

روز جدید رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی تا پایان سال بسته تسهیلات خرد را با ضمانت راحت تر و رتبه اعتباری مناسب تهیه و ابلاغ می کند.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی روز پنجشنبه در دوازدهمین گردهمایی مدیران موفق شعب بانکی کشور گفت: بازپرداخت وام های خرد باید تسهیل شود اما ریسک بانک ها نباید افزایش یابد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بر اساس اعتبار مشتری در دنیا مرسوم است و در ایران نیز اعتبارسنجی باید ملاک پرداخت تجهیزات به مشتریان باشد و در نظر داریم بسته ای برای ارائه خدمات تسهیلات خرد بر اساس اعتبارسنجی توسط سازمان تهیه کنیم. پایان سال برای کنترل ریسک بانک ها.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نقش رتبه اعتباری در کاهش معوقات بانک ها تصریح کرد: بر اساس آمار یکی از موسسات اعتباری که بر اساس رتبه اعتباری افراد وام می دهد، معوقات این موسسه اعتباری به شرح زیر است. یک درصد.

صالح آبادی تاکید کرد: در صورت احراز رتبه اعتباری مشتری، بازپرداخت وام با ضمانت های راحت تری امکان پذیر است.

وی افزود: درصدد ایجاد فصل جدیدی در بازپرداخت وام ها نیستیم، بلکه سعی داریم بر اساس قوانین و مقررات موجود شرایط وام را برای متقاضیان تسهیل کنیم.
دارایی های مازاد بانک باید فروخته شود

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نقدینگی و عدم تعادل بانک ها گفت: یکی از مصوبات مهم در نظام بانکی ایجاد تعادل در منابع و هزینه های بانک ها است و اگر هزینه های بانک ها از منابع آن بیشتر شود، با بودجه مواجه می شود. کسری، بنابراین نقدینگی بانک باید در نظر گرفته شود.

صالح آبادی ادامه داد: بانک ها باید به عملکرد و منابع بانک در بازار بین بانکی توجه کنند و هزینه ها را با توجه به منابع خود تعدیل کنند.

وی تاکید کرد: بانک هایی که از نظر نقدینگی نقدینگی ندارند باید دارایی های مازاد خود را بفروشند و اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات را تامین کنند.
نظارت بر تاسیسات هوشمندتر است

رئیس کل بانک مرکزی به دیدار تولیدکنندگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: انتظار بانک مرکزی از بانک ها بر مصرف تسهیلات نظارتی است.

صالح آبادی افزود: در دیدار رهبر معظم انقلاب با تولیدکنندگان نیز به رشد نقدینگی در یک دهه گذشته اشاره کردند و اینکه این امر موجب افزایش تورم شده است که نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. از تجهیزات در جهت درست استفاده کنید.”

وی افزود: سیاست اصلی دولت و بانک مرکزی این است که وام ها را به سمت تولید و خدمات سوق دهند، یعنی تسهیلات باید در بخش های تولیدی هزینه شود نه برای اهداف سفته بازی.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: شبکه بانکی برای تقویت نیاز به افزایش سرمایه دارد زیرا کفایت سرمایه در بانک ها پایین است و بانک مرکزی به دنبال تقویت بانک ها در این حوزه است.
نرخ سود سپرده های بانکی باید رعایت شود

صالح آبادی افزود: یکی از انتظارات بانک مرکزی از بانک ها حفظ نرخ سود سپرده ها و تسهیلات به گونه ای است که از مصوبه شورای پول بیشتر نشود.

وی افزود: در صورت عدم رعایت نرخ سود تسهیلات، پرونده به کمیسیون انضباطی ارسال می شود و اخیراً شعب متعددی به دلیل عدم رعایت نرخ های تعیین شده به کمیسیون انتظامی ارجاع شده اند.
بانک ها تکالیف خود را برای بودجه خود انجام می دهند

رئیس کل بانک مرکزی درباره اجرای تکالیف بودجه ای شبکه بانکی نیز گفت: بانک ها باید به وظایف بودجه ای خود مانند وام ازدواج، مسکن، خرید تضمینی گندم و موارد دیگر عمل کنند و منابع و نقدینگی خود را از این طریق تنظیم کنند. که می توانند به طور موثر به تعهدات قانونی خود عمل کنند.

صالح آبادی افزود: از همکاران شبکه بانکی انتظار می رود ضوابط ابلاغی شبکه بانکی را رعایت کرده و در مواردی که اجرای مقررات مشکل دارد، ایراداتی را برای اصلاح به بانک مرکزی ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید