راهنمای بازدید از اماکن تاریخی استانبول ترکیه

راهنمای بازدید از اماکن تاریخی استانبول ترکیه

این شهر محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا است و به همین دلیل دارای دو چهره سنتی و مدرن است که بر جذابیت آن می افزاید. جاذبه های استانبول آنقدر زیاد است که در عرض چند روز نمی توانید همه آنها را ببینید و نام بردن از همه آنها دشوار خواهد بود. بنابراین در ادامه این مقاله تعدادی از معروف ترین آنها را به شما معرفی می کنیم.

بازدید از منطقه تاریخی سلطان احمد

منطقه تاریخی سلطان احمد یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری برای تور استانبول است و برخی از آثار تاریخی این منطقه بیش از هزار سال قدمت دارند. دسترسی به این منطقه بسیار آسان است و اکثر وسایل حمل و نقل عمومی در نزدیکی آن توقف می کنند. گردشگران می توانند با اتوبوس، مترو و تراموا به سلطان احمد در استانبول برسند و از دیدنی های منحصر به فرد آن مانند ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ و موزه توپکاپ دیدن کنند. چندین بازار و رستوران نیز در این محله وجود دارد.

از کاخ باشکوه توپکاپی دیدن کنید

شهر استانبول دارای کاخ های باشکوهی است که قدمت اکثر آنها به دوران امپراتوری عثمانی برمی گردد و قدمتی چند صد ساله دارند. توپکاپی معروف ترین کاخ استانبول است و در بهترین نقطه شهر و در تقاطع بسفر و دریای مرمره واقع شده است. این کاخ متعلق به سلاطین عثمانی بوده و بین قرن 15 و 19 به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است. و به مدت پنج قرن مقتدرترین پادشاهان این سلسله در آن سکونت داشتند و خود سلطان محمد تا سال 1481 میلادی در این کاخ زندگی می کرد.

از کاخ دلمه باغچه دیدن کنید

کاخ دلمه باغچه یا کاخ دلمه باغچه یکی دیگر از بناهای ساخته شده توسط عثمانی ها است که در قسمت اروپایی شهر و در کنار تنگه بسفر واقع شده است. این ساختمان دارای معماری باشکوهی است و کاشی‌های سفالی به سبک روکوکو و وجود اقلام ارزشمندی مانند شمعدان چک و باکارات، پلکان کریستالی و لوستر 4000 پوندی، هدیه ملکه ویکتوریا بریتانیا، آن را مطابق با کاخ ساخته است. ورسای

اما اگر به دنبال مکان های بکر هستید و می خواهید از شلوغی و شلوغی گردشگران دور بمانید، بهتر است به شما پیشنهاد کنید به مکان هایی که در زیر اشاره می شود بروید.

جنگل بلگراد: این جنگل سرسبز کارت پستال استانبول است و جز چند گردشگر و خود ترک ها هیچکس از آن خبر ندارد. اما برای گشت و گذار در این جنگل بهتر است تمام روز را برای این زمان صرف کنید. طبیعت زیبای این جنگل در زمستان بسیار دیدنی است.

پارک جنگلی آتاتورک: احتمالاً این اولین بار است که نام این پارک جنگلی را می شنوید و تاکنون هیچ سایتی در مورد آن گزارشی منتشر نکرده است. دسترسی به پارک جنگلی آتاتورک راحت تر از جنگل بلگراد است. این پارک دارای یک مسیر ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی و همچنین کافه ها و رستوران های خوب است.

ساحل ایستین: این ساحل زیبا دارای کافه ها و رستوران های بی نظیری در تور ترکیه است و اکثر رستوران های آن غذاهای دریایی لذیذ و غذاهای اصیل ترکی سرو می کنند. علاوه بر این، این ساحل در بندر است و می توانید با قایق های تفریحی یک تور دلپذیر را تجربه کنید.

پارک امیرگان: این پارک باشکوه بهشت ​​لاله ها در استانبول است و احتمالا از دیدن این همه گل های رنگارنگ و معطر به وجد خواهید آمد. اما بهتر است بدانید که فصل بهار و به خصوص فروردین بهترین زمان برای بازدید از این باغ است.

سه عمارت در پارک وجود دارد. یکی عمارت سفید و دیگری عمارت زرد و صورتی نام دارد.

ساحل امیرگان: این ساحل منظره زیبایی به تنگه بسفر دارد. این ساحل بسیار خلوت و دنج است و همچنین دارای بندر است و می توانید با قایق های تفریحی و گشت و گذار به تفریح ​​بپردازید.

ساحل ترابیا: ساحل ترابیا حتی خلوت تر از ساحل امیرگان است و می توانید ساعت ها در ساحل قدم بزنید و عکس های یادگاری بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید