170 هزار نفر از اماکن گردشگری و تاریخی تربت حیدریه بازدید کردند


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819506

محمدی گفت: از ابتدای نوروز تاکنون 170 هزار نفر از اماکن گردشگری، فرهنگی و تاریخی تربت حیدریه بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمدی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدری در گفت و گو با صبح توس گفت: در حال حاضر بیش از 350 هزار مسافر و زائر از مجتمع های خدماتی، مراکز اجتماعی، ایستگاه های پذیرایی، مراکز گردشگری و امامزاده ها بازدید می کنند. به روز شد.

وی افزود: از ابتدای نوروز تاکنون 170 هزار گردشگر از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان دیدن کرده اند که از این تعداد حدود 14 هزار نفر در مدارس، مسافرخانه ها، اقامتگاه ها، امامزاده ها، کمپ ها و مسافرخانه ها اسکان یافته اند.

محمدی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های گردشگری فرهنگی در ایام نوروز حفظ اماکن نوروزی در روستاها و شهرک گردشگری تربت حیدریه به منظور احیای آداب و سنن ملی و محلی و تقویت روحیه نشاط و دانش در خردسالان است. نسلی با فرهنگ غنی مردم آیین بسیاری از بازی های سنتی روستایی به نمایش درآمد.

محمدی گفت: برای استقبال از گردشگران در این شهرستان 32 جاذبه تاریخی و گردشگری آماده بازدید و 6 کمپ و پارک برای اسکان موقت گردشگران ساماندهی شده است.

مدیر میراث فرهنگی تربت حیدریه افزود: ایجاد پایگاه اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرستان، تهیه 14 خانه بوم گردی و روستایی، چاپ هشت هزار بروشور و اقلام تبلیغاتی، ایجاد سه بازارچه صنایع دستی و سوغات و نصب و راه اندازی بنرها و تابلوهای معرف جاذبه ها و راهنمایان تور برنامه های این دفتر پذیرایی از گردشگران می باشد.


بیش از 37 هزار نمازگزار از بنیاد تربت حیدریه بهره مند شدند

رئیس اداره نذورات و امور خیریه تربت حیدریه گفت: 37 هزار و 780 زائر ایرانی و 10 زائر خارجی در قالب طرح آرامش بهاری که در 9 امامزاده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات 19 سال گذشته اجرا شد تا 13 فروردین ماه اعدام شدند. (افغانستان) از خدمات این پروژه بهره مند است.

حجت الاسلام جعفر نویان افزود: از این تعداد 710 نمازگزار در بقاع و 920 نمازگزار در حسینیه مستقر شدند.

وی گفت: طرح آرامش بهاری تربت حیدریه در بقعه بی بی حسنیه امامزاده احمدرضا رضا علیه السلام چهارراه امام رضاعلیه سلام نزدیک کارخانه کاشی بی بی حشمت ده درد امامزاده عبدالابلو کنچی شهرک زاوه ، امامزاده سید ابراهیم، ​​روستای نصراب سید حسین حشمت آباد و امامزاده سلیمان در روستای سلطان سلیمان و در شهر مه ولات در امامزاده سید محمد محترم.


انجام بیش از هزار ماموریت از اورژانس نوروزی 115 تربت حیدریه

دکتر امیری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: 135 عملیات جاده ای انجام و 279 مجروح مداوا شدند.

وی افزود: تعداد ماموریت های انجام شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ماموریت های قاچاق 20 درصد و ماموریت های خارج از ترافیک 3 درصد افزایش داشته است.

امیری گفت: همچنین از مجموع مجروحان تصادفی 229 نفر به بیمارستان منتقل و 50 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی خاطرنشان کرد: 20 هزار و 115 پایگاه اورژانس شامل 7 پایگاه شهری و 13 پایگاه جاده ای در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه مستقر هستند و به شهروندان و مسافران خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید