راه آهن لرستان به دلیل بلاتکلیفی / آزادسازی وام برای تکمیل پروژه از ریل خارج شد


ساعت: 15:18
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920373

عزم جدی دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه های تعطیل شده؛

پروژه راه آهن لرستان با تامین 1.2 میلیارد دلار اعتبار ارزی و 400 میلیارد تومان منابع داخلی تکمیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، یکی از مهمترین مولفه های توسعه و تحول در هر استان ایجاد زیرساخت های لازم و مدرن است که می تواند استان را از رکود و عقب ماندگی خارج کند، این زیرساخت ها در حوزه هوایی، ریلی، جاده ای و غیره است. که نقش بسیار تعیین کننده ای در این امر دارند.

استان لرستان مدت هاست که مورد بی توجهی و بی توجهی مسئولان قرار گرفته است، از این رو این استان همچنان از نبود برخی زیرساخت ها و امکانات رنج می برد و تاکنون بسیاری از زیرساخت ها با وعده های توخالی همراه بوده است که در نهایت به جایی نرسیده است.

این در حالی است که استان لرستان با توجه به شرایط جغرافیایی، گردشگری و سایر فرصت ها به شرط فراهم بودن زیرساخت های لازم می تواند در تحول استان نقش آفرینی کند.


a0591132 df38 403d 9be3 ff73d1bda564 خبر خاکستری



پروژه راه آهن لرستان سال هاست زیر حصار است

یکی از پروژه های مهم زیربنایی استان لرستان پروژه راه آهن است که سال هاست مورد بی مهری ها و وعده ها قرار گرفته است، پروژه ای که اگر در زمان مقرر انجام می شد می توانست لرستان را چند پله کند. به سمت توسعه و توسعه، به مطبوعات

پروژه راه آهن لرستان در سال 1398 به پایان رسید، قرار بود سوت قطار لرستان در سال 1397 به صدا درآید، اما این پروژه نیز مانند سایر پروژه های زیربنایی دیری نپایید تا شعله فعالیت آن خاموش شد و به همین دلیل این پروژه به زندان افتاد. برای سه سال.

با آغاز به کار دولت سیزدهم و عزم جدی دولت برای توجه به استان های نیازمند، پروژه های زیربنایی در دستور کار قرار گرفت و احیا و اجرای پروژه دوباره در مسیر درست قرار گرفت.


2300 پروژه ناتمام در لرستان وجود دارد

احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان ظهر امروز در جلسه معارفه و معارفه استاندار بروجرد که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه لرستان به دلایل مختلف مدت هاست که مورد بی توجهی قرار گرفته و بسیاری از استان های دیگر در این حوزه عقب مانده اند. کشور است که برای برون رفت از این وضعیت باید شبانه روز سخت کار کرد.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اقدامات زیادی در حوزه های مختلف از جمله احیای صنایع، رفع مشکلات در حوزه های مختلف و فعال سازی پروژه های مهم استان انجام شده که قطعاً رونق این صنایع را به دنبال خواهد داشت. بخشی از مشکل اشتغال استان حل شود.


a785c5b4 a4fe 45e5 8079 9e178b104a37 خبر خاکستری


معاون عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: در زمان شروع به کار دولت جدید دو هزار و 300 پروژه عمرانی نیمه تمام در استان لرستان وجود داشت که بخشی از این پروژه ها در حوزه شهرداری بود و با شروع دولت جدید پروژه هایی انجام شد. تقسیم شد و در مجموع 976 پروژه نیمه تمام شناسایی شد که یا متوقف شده و یا روند تکمیل آنها بسیار کند بوده است.

دالوند با اشاره به پروژه راه آهن لرستان گفت: راه آهن لرستان که انشعاب آن از بروجرد می گذرد، همدان و شمال غرب را به هم متصل می کند که کل استان را از بن بست خارج می کند، هرچند عملیات اجرایی این پروژه از اوایل دهه 90 آغاز شد. که پس از چند سال با پیشرفت 37 درصدی متوقف شد.


آزادسازی 1.2 میلیارد دلار اعتبار برای پروژه ریلی لرستان

وی گفت: این پروژه راه آهن در استان با دو مشکل قراردادی و اعتباری همراه بود و اقدامات لازم در دولت سیزدهم انجام و مشکل قرارداد اصلاح شد همچنین برای حل مشکل اعتباری این پروژه 1.2 میلیارد دلار خارجی علاوه بر این اعتبار، 400 میلیارد تومان از محل منابع داخلی لحاظ شده است تا پس از چند سال که این پروژه متوقف شد، با اختصاص این مبلغ به اعتبار دوباره فعال شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید