اعتبار برای تحقق پروژه راه آهن لرستان باید از منابع مختلف تامین شود


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896674

استاندار لرستان گفت: پروژه راه آهن لرستان اعتبار کلانی می خواهد و باید از محل های مختلف تامین مالی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، فرهاد زاویه ظهر امروز در مراسم از سرگیری عملیات اجرایی پروژه راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی راه آهن درود – خرم آباد – اندیمشک. پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد در سال 92 بود که البته کار نقشه‌برداری و مصوبات آن در اوایل دهه 90 انجام شد، اما به دلایل مختلف از جمله مشکل اعتباری در پایان سال 1396 این کار متوقف شد.

وی افزود: پروژه راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک یکی از کلان پروژه هایی است که اعتبار و بودجه آن حتی برای یک سال هم قابل مقایسه با کل بودجه استان نیست. بنابراین اگر این پروژه ها تکمیل شود، برخی استان ها و مناطق کشور را متحول می کند.»

استاندار لرستان گفت: پروژه ای مانند خط سراسری راه آهن که هم اکنون از درود به خرم آباد در حال اجراست، بسته ای است که قطعات تکمیلی آن شامل بروجرد، الیگودرز، پلدختر و اندیمشک است و به معنای اتصال لرستان به کشور است.

وی بیان کرد: ما در ایام اربعین هستیم به تعبیر شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی ما امت امام حسین (ع) هستیم. ما مدعی هستیم که مردم لرستان در دفاع از کشور عملکرد خوبی داشتند و برای پاسداری از مردم امام حسین (ع) بود.

زاویار گفت: به دلیل پیوند امت های امام حسین (ع) بود که برخی دیکتاتورهای منطقه و دست نشانده هایی مانند صدام دوست نداشتند این کار انجام شود. باید گفت که این بخشی از پیوند دل هاست و برخی از این اعمال در شهادت امام حسین (ع) در بین ما شیعیان و عراقی های منطقه شور و هیجان ایجاد کرد، اما اتصال جاده و خط ریلی نیز لازم است. تا زائران اذیت نشوند پس وظیفه است. اقدامات لازم را در جهات مختلف در این بخش انجام خواهیم داد و در مورد معیشت و زندگی مردم بحث خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اجرای خط ریلی لرستان در واقع یکی از پروژه های اولویت دار است به این معنا که تصمیم گیران اصلی نظام نیز نسبت به آن احساس مسئولیت می کنند و از جمله پروژه هایی است که حتی گزارش آن به حضور رسیده است. مقام معظم رهبری

استاندار لرستان تصریح کرد: پروژه راه آهن لرستان اعتبار زیادی می خواهد و باید از محل های مختلف تامین مالی شود به همین دلیل کار بزرگی است.

وی افزود: طرح مذکور اگرچه ممکن است از نظر گردشگری، حمل و نقل، صنعت و محصولات کشاورزی و معادن بر همین جمعیت استان تاثیر بگذارد، اما اتصال استان به کشور و عبور راه آهن سراسری از لرستان تحولی اساسی ایجاد می کند.

زاویه گفت: راه آهن استان قدمتی 80 ساله دارد و اکنون به قدری فرسوده شده که در برخی نقاط سرعت قطار 15 یا 20 کیلومتر بیشتر نیست که به معنای خسارت، از دست دادن زمان، فرصت ها و فرصت هاست. همه مصمم به انجام دادن هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید