برای تکمیل پروژه راه آهن همدان-سنندج 200 میلیارد تن وام مورد نیاز است

زمان: 14:23
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775573

محسن فاطی گفت: امیدواریم 200 میلیارد تن اعتبار برای تکمیل پروژه راه آهن همدان-سنندج در اسرع وقت اختصاص داده شود و شاهد کار این پروژه باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کاردوتی ، محسن فاطی روز سه شنبه در مراسم تکمیل خط راه آهن همدان-سنندج اظهار داشت: خط اعتباری این پروژه در اول ژوئن 2005 به تصویب مجلس رسید و تا سال 1997 تنها پنج میلیارد تن برای آن هزینه شده است.

وی افزود: راه آهن همدان-سنندج از اولویت های نظام و دولت بوده است و بیش از 1.550 میلیارد تن اعتبار در این زمینه طی سه سال گذشته توزیع شده است.

فاطی گفت: عملیات راه آهن همدان-سنندج امروز به پایان رسید و امیدواریم 200 میلیارد تن اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن در اسرع وقت پرداخت شود.

بهجو مدیرعامل ساختمان ساختمان های راه آهن کشور نیز در این مراسم گفت: ایستگاه راه آهن سنندج یکی از شاهکارهای معماری کشور است.

وی افزود: این پروژه 13 هزار و 400 متر مربع مساحت دارد که مساحت ساختمان اصلی آن 4 هزار و 400 متر مربع است.

بهجو خاطرنشان کرد: این ایستگاه به عنوان مرکزی برای خدمات رسانی به مسافران ، حمل بار و نگهداری قطار در غرب کشور عمل می کند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ساختمان اصلی ایستگاه سنندج 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت آن از مدرن ترین فناوری های روز دنیا استفاده کرده ایم و از نظر زمان ساخت نیز رکورد جدیدی را در کشور به ثبت رسانده ایم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید