راه اندازی مراکز آموزش سربازی فراوان با همت سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ/ تسهیل به کارگیری سربازان پایان خدمت


ساعت: 18:38
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893653

سرهنگ سالارکیا گفت: مراکز مهارت آموزی زیادی در تهران ایجاد شده و در این راستا با بسیج اسناف و اتاق بازرگانی تهران برای تسهیل اشتغال خارج از وظیفه برای سربازان وظیفه هماهنگ شده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز آموزش مهارتی و مشاوره شغلی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) شهید حسین اسداللهی در تهران بزرگ امروز (دوشنبه) با حضور سرلشکر موسی کمالی مشاور عالی مرکز آموزش ستاد مرکزی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار فرمانده حسن زاده حضرت محمد رسول الله (ص) و سردار داوود روشنی مسئول قرارگاه آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.

سرهنگ علیرضا سالارکیا معاون اجرایی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در مراسم افتتاحیه این مرکز با عنایت به برپایی اردوی مهارت آموزی در سپاه تهران بزرگ گفت: بسیاری از مراکز مهارت آموزی در تهران ایجاد شده است که با هماهنگی بسیج اصناف و اتاق بازرگانی تهران برای تسهیل در اشتغال خارج از وظیفه برای سربازان وظیفه اقدام کرده ایم.

سالارکیا افزود: همچنین رایزنی های لازم با استانداری تهران در خصوص وام اشتغالزایی که به مشمولان پس از پایان خدمت داده می شود، انجام شد.

وی ادامه داد: مرکز آموزش مهارتی و مشاوره شغلی شهید حسین اسداللهی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ که امروز افتتاح شد، در قالب 12 کلاس و 25 حوزه آموزشی و یکی از عملکردهای این مرکز عملیات خود را آغاز می کند. مرکز این است که وی فضای مناسبی را برای سربازان وظیفه که از شهرستان برای خدمت به تهران اعزام می‌شوند شامل تخت، آسایشگاه و سالن غذاخوری فراهم کرد.

معاون اجرایی فرماندهی سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه بر اساس تدابیر اندیشیده شده، تمامی جوانان در بدو ورود به خدمت در دوره های مهارت آموزی شرکت کنند، گفت: ابتدا میزان علاقه مندی افراد جذب شده سنجیده می شود و علاوه بر آن اقدام می کنند. دوره های ایمان و پنج مهارت را بگذرانند. دوره های کوتاه مدت فنی و حرفه ای را نیز می گذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید