لزوم توجه به استخدام سربازان پس از پایان خدمت مقدس سربازی


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883135

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر لزوم توجه به اشتغال سربازان پس از پایان خدمت سربازی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر عزیز نصیرزاده در نخستین جشنواره سربازان ماهر، کارآمدی و اشتغال که صبح امروز در ستاد فرماندهی فرج برگزار شد، به بررسی نقش و جایگاه سربازان در نیروهای مسلح پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین موضوعات کنونی ما در خصوص سربازان، استخدام آنها پس از پایان پایان دوره خدمت سربازی این موضوع مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا بوده و نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.



جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عدم مهارت را یکی از دلایل این مشکل برشمرد و اظهار داشت: این یک ضعف است. ما در مدارس و دانشگاه های خود مهارت تدریس نمی کنیم و مدرک گرا هستیم. این رویه باید تغییر کند و در این راستا ما در ستاد نیروهای مسلح قصد داریم نسبت مهارت به تئوری را 70 به 30 کنیم. می‌خواهیم سربازان را به مردان ماهر تبدیل کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی شورای عالی مهارت در کشور گفت: خوشبختانه این شورا مدتی است که تشکیل شده است و از سوی دیگر دستورالعمل هایی برای مهارت آموزی نیز نوشته شده است.



نصیرزاده با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح در زمینه آموزش سرباز گفت: ما در نیروهای مسلح با 26 نهاد، سازمان و نهاد تفاهم نامه امضا کرده ایم. ما همچنین بیش از پنج هزار محیط کار در دنیای واقعی برای سربازان ایجاد کرده ایم تا مهارت های خود را در محیط های واقعی بیاموزند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه یکی از شاخص های مهم ما مهارت آموزی است، گفت: در اردوی مهارت آموزی، سربازان قبل، حین و بعد از خدمت سربازی تحت نظر قرار می گیرند تا بتوانند شغل مناسب و متناسب با آنها پیدا کنند. روحیه و مهارت

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید